محل تبلیغ شما
عمومی
موضوعات داغ

نکات مهم کاهش وزن

اگر قصد کاهش وزن را دارید بهتر است تا اصولی باشد ...

نکات مهم کاهش وزن را جدی بگیرید تا از خطرات احتمالی در امان باشید… اگر از اضافه وزن رنج می برید و قصد دارید وزن خود را کاهش دهید این مقاله را حتما بخوانید. در این مقاله به نکات مهم کاهش وزن اشاره می کنیم که شاید کارشناسان تغذیه به شما نگویند و رعایت کردن آن ها باعث می شود سریع تر نتیجه بگیرید.

12 تا از نکات مهم کاهش وزن

  1. مصرف بعضی از چربی ها برای کاهش وزن ضروری است
  2. مصرف مقداری شکلات در روز، اندازه دور کمر شما را کاهش می دهد
  3. مصرف لبنیات به کاهش وزن کمک می کند
  4. کاهش وزن به طور سریع بهترین شیوه است
  5. انجام تمرینات ورزشی به تنهایی برای کاهش وزن موثر نیست
  6. با فعالیت های روزانه , کالری زیادی می سوزانید
  7. انجام تمرینات ورزشی که ضربان قلب را بالا می برد در سوزاندن چربی به شما کمک نمی کند
  8.  برنامه های طنز و کمدی تلویزیون را تماشا کنید
  9. کارهای فکری , دلیلی برای افزایش مصرف غذا نیست
  10.  هر طعم شیرینی برای کاهش وزن زیان آور نیست !
  11. خواب کافی باعث کاهش وزن و سوختن کالری می شود
  12. آلودگی هوا , سموم و مواد شیمیایی , عاملی برای اضافه وزن

1- مصرف بعضی از چربی ها برای کاهش وزن ضروری است

با وجودی که مصرف زیاد چربی های ناسالم (مانند چربی های اشباع شده موجود در گوشت های فرآوری شده و چربی موجود در بعضی از شیرینی ها) برای سلامتی وتندرستی مضر است، یک رژیک غذایی سرشار از چربی خوب و اشباع نشده، می تواند به سلامتی شما کمک کند.

چربی های مفید مانند اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون، آجیل ها و آواکادو، کاهش دهنده های قوی و موثر چربی شکم هستند. اسیدهای چرب موجود در ماهی نیز به از بین رفتن چربی در بدن کمک می کند. علاوه بر آن، چربی ها کمک می کنند شما احساس سیری کنید. هرگرم چربی، 9 کالری دارد، در حالی که پروتئین ها و کربوهیدرات ها در هر گرم، 4 کالری دارند. بنابراین مصرف مقدار بسیار کمی از یک ماده غذایی مطبوع مانند یک مشت آجیل می تواند به شما کمک کند برای ساعت ها،  احساس سیری کنید.

2- مصرف مقداری شکلات در روز، اندازه دور کمر شما را کاهش می دهد

کاکائو را زیاد و شکر را کم مصرف کنید. کاکائو نسبت به اکثر مواد غذایی , دارای آنتی اکسیدان های بیشتری است واگر به اندازه مصرف شود، مفید است . در برنامه غذایی خود , کاکائوی بدون شکر را اضافه کنید. شکلات را به قهوه , نوشیدنی های مخلوط با شیر و … نیز می تواند بیفزاید.

نکات کاهش وزن بدون بازگشت
نکات کاهش وزن بدون بازگشت

3- مصرف لبنیات به کاهش وزن کمک می کند

کسانی که کمبود کلسیم دارند , توده چربی زیاد تری در بدن نگه داری می کنند و براشتهای خود کنترل کمتری دارند . لبنیات حاوی کلسیم مانند ماست , پنیر کم چرب یا بدون چربی و شیر , یا به طور محسوسی در سرعت بخشیدن به کاهش چربی موثرند . مصرف لبنیات سه وعده در روز , چربی بدن را به طور چشمگیری کاهش می دهد .

4- کاهش وزن به طور سریع بهترین شیوه است

کاهش وزن سریع , باعث تقویت روحی و روانی شما می شود , علاوه بر آن در ثابت نگه داشتن وزن برای مدت طولانی تر نیز موثر است . شاید این خبر برای کسانی که شنیده اند کاهش وزن به طور آهسته و پیوسته درست است , کمی ناخشایند و غیر قابل درک باشد . کم کردن وزن به طور سریع , باعث کاهش وزن بیشتر و موفقیت طولانی تر در ثابت نگه داشتن آن می شود .

5- انجام تمرینات ورزشی به تنهایی برای کاهش وزن موثر نیست

سال ها بر این باور بودم که چون زیاد ورزش می کنم , می توانم هر چیزی را که می خواهم بخورم . اما هر چه بیشتر ورزش می کردم , به همان نسبت نیز گرسنه تر می شدم و هر چه بیشتر غذا می خوردم , به همان نسبت نیز برای حفظ وزنم بیشتر ورزش می کردم , اما در سال دو کیلو چاق تر می شدم . تصور این که شما می توانید هر چه می خواهید بخورید به شرط این که بعدا با ورزش , آن را جبران کنید , یک ذهنیت غلط است . انجام تمرینات ورزشی , به تنهایی , میزان کمی از وزن بدن را کم می کند .

6- با فعالیت های روزانه , کالری زیادی می سوزانید

باور کردنی نیست اما حقیقت دارد . فعالیت های بدنی خود جوش مانند حرکت به این سو و آن سو , خم شدن , شانه کردن موها , شستن ظرف و … می تواند باعث سوزاندن 350 کالری در روز شود .

7- انجام تمرینات ورزشی که ضربان قلب را بالا می برد در سوزاندن چربی به شما کمک نمی کند

اگر مرتب این نوع ورزش ها را انجام می دهید , حتما سر خود را به علامت تایید تکان می دهید . وقتی روی تردمیل ورزش می کنید ممکن است به جای کاهش وزن و سوزاندن چربی , نتیجه معکوس بگیرید . برای انجام تمرینات ورزشی هوازی , باید میزان انرژی مصرفی خود را افزایش دهید , زیرا بدن ما همواره  در حال تلاش برای حفظ تعادل است . این نوع فعالیت ممکن است به عنوان یک علامت بیولوژیکی عمل کند و شما را به غذا خوردن بیشتر وادار نماید .

کاهش وزن و کم کردن سایز شکم و پهلو با نکات اول صبحی
کاهش وزن و کم کردن سایز شکم و پهلو با نکات اول صبحی

8- برنامه های طنز و کمدی تلویزیون را تماشا کنید

به شما توصیه نمی کنیم که انجام ورزش های روزانه را رها کنید و روی کاناپه بنشینید و در حال چیپس خوردن , تلویزیون تماشا کنید , اما تلویزیون , دیو افزایش وزن , آن گونه که کارشناسان جلوه می دهند , نیست , به خصوص اگر از آن برای خندیدن استفاده کنید . خندیدن , استرس و فشارهای روحی را کم می کند ( استرس می تواند میزان چربی در ناحیه شکم را افزایش دهد و روند کاهش وزن را کند کند ) و بهترین راه برای کاهش استرس و از بین بردن چربی در بدن است .خنده یک سوزاننده نسبتا موثر و پرقدرت کالری به شمار می آید . یک ساعت خندیدن می تواند معادل نیم ساعت تمرینات بدنی سخت , کالری بسوزاند .

9- کارهای فکری , دلیلی برای افزایش مصرف غذا نیست

کارهایی پشت میزی , به خاطر بی تحرکی باعث افزایش چربی در بدن می شود , علاوه بر آن بی تحرکی در طول روز , کنترل اشتها را دشوارتر می کند و باعث می شود چربی بیشتری مصرف کنیم . به دلیل آن که نرون های مغزی  , تقریبا به طور انحصاری گلوکز را به عنوان ماده سوختنی برای دریافت انرژی به مصرف می رسانند , انجام کارهای فکری شدید و بسیار زیاد منجر به کاهش و متغیر شدن سطح گلوکز می شود و چون کار کردن برای دریافت حداکثر قدرت فکری به گلوکز نیاز دارد , بنابراین , طبیعتا ماده سوختنی بیشتری طلب می کنیم . برای مبارزه با این مساله باید انرژی مورد نیاز خود را با مصرف غذاهایی که حاوی میزان زیادی فیبر , پروتئین و کلسیم هستند , به دست آوریم . دفعه دیگر که احساس گرسنگی کردید , به جای خوردن یک بسته چیپس , مقداری ماست کم چرب و یا چند هویج کوچک میل کنید .

10- هر طعم شیرینی برای کاهش وزن زیان آور نیست !

کاهش میزان مصرف قند در سلامتی بسیار موثر است اما می توانید عسل را جایگزین قند کنید . اگر عسل جایگزین قند شود , تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد . عسل یک ماده مغذی و کاهش دهنده چربی است که خواص ضد باکتریایی , ضد ویروسی و ضد قارچی دارد و علاوه بر تنظیم قند خون , سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند .

11- خواب کافی باعث کاهش وزن و سوختن کالری می شود

مدت زمانی که می خوابید , بر توده حجم بدنی شما تاثیر می گذارد . افرادی که تحت رژیم غذایی قرار گرفته بودند و هر شب به مدت هشت ساعت و نیم خوابیده بودند , 56 درصد بیشتر از افرادی که تحت همتن رژیم غذایی قرار داشتند اما مدت زمان خواب شبانه آنها پنج ساعت و نیم بود , از میزان چربی بدن آنها کاسته شد . افرادی که چند ساعت کمتر از حد معمول می خوابند , ممکن است در روز 300 کالری بیشتر مصرف کنند .

12- آلودگی هوا , سموم و مواد شیمیایی , عاملی برای اضافه وزن

سم ها و مواد شیمیایی که مواد غذایی و محصولات کشاورزی را آلوده می کنند , در اضافه وزن سهم دارند . قرار گرفتن در معرض ذرات ریز معلق در هوا , موجب مقاومت انسولین و کاهش قدرت گلوکز می شود و میزان تورم در بدن افزایش می یابد . این امر , محققان را بر آن داشت که ثابت کنند اگر در طولانی مدت در معرض آلودگی هوا قرار بگیریم , عامل خطرناکی برای بیماری دیابت است وهمان طور که می دانیم  , بیماری دیابت و چاقی , رابطه مستقیم دارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا