آشپزی

سالادی مناسب افراد دیابتی

مصرف گوشت سفید به نسبت گوشت قرمز برای افراد ارجحیت دارد و این مسئله در رابطه با بیماران دیابتی هم صدق می کند. بیماران دیابتی که با مشکل کلیوی مواجه هستند نباید به هر میزان که می خواهند از میگو استفاده کنند و مقدار پروتئین دریافتی این افراد باید توسط متخصص تغذیه محاسبه شود. استفاده از سبزیجات در سالاد میگو و کلم بروکلی برای افراد دیابتی خوب است.
سالادی مناسب افراد دیابتی
سالادی مناسب افراد دیابتی

کلم بروکلی به کار رفته در سالاد میگو و کلم بروکلی حاوی فیبر است و گزینه خوبی برای افراد دیابتی خواهد بود. کنجد به کار رفته در این سالاد از نظر روغن در گروه روغن های بینابینی قرار می گیرد، به همین دلیل مصرف کم و متعادل آن مشکلی برای فرد به وجود نمی آورد. کنجد یک دانه روغنی است که کالری نسبتا بالایی دارد و باعث چاقی می شود برای همین باید در حد کم از آن استفاده کرد. بهترین نوع روغن، روغن زیتون است که این روغن هم باید به میزان کم استفاده شود. مصرف هویج به دلیل داشتن پیش ساز های ویتامین A  برای افراد دیابتی می تواند مفید باشد.

بیشتر بخونید
لیست ماده غذایی مفید برای کاهش وزن سریع

ولی نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. سیر تازه موجود در سالاد برای افراد دیابتی مفید است و می تواند به عنوان کاهنده قند خوب خون عمل کند. آّب لیموی تازه به دلیل داشتن ویتامین C و دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی برای افراد دیابتی مفید است، ولی در کاهش قند خون نقش چندانی را ایفا نمی کند پس در مصرف این ماده غذایی نباید زیاده روی کرد.

تدوین= مجله آشپزی محبوب ترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا