پوست و مومد و زیبایی

لیفت ۸ نقطه صورت

جراحی لیفتینگ صورت

فهرست مطالب

لیفت صورت چست و چه مزایا و معایبی دارد؟ چه کسانی می توانند این عمل لیفتینگ را انجام دهند؟ لیفت صورت برای کدام نقاط صورت می باشد؟ با محبوب ترین ها همراه باشید تا در ادامه به طور کامل با معجزه جراحی لیفتینگ صورت آشنا شوید.

لیفت صورت چیست؟

رايتيدکتومی یا لیفت صورت چیست؟ امروزه روش‌هاي بسياري براي ليفتينگ يا بالا کشيدن پوست صورت از طريق جراحي و غيرجراحي صورت مي‌پذیرد. اين روش‌ها براي درمان پوست صورت‌هايي است که در اثر افزايش سن دچار شل‌شدگي و افتادگي شده‌اند. از ميان راه‌‌هاي درماني، روش‌هاي جراحي به علت اثرات بهتر طرفداران زيادي پيدا کرده است. اين روش‌هاي جراحي با عنوان «رايتيدکتومي» شناخته مي‌شوند.

لیفت 8 نقطه ایی صورت چیست؟

امروزه جوان سازی و کشیدن پوست صورت به روش های مختلفی انجام می شود که اغلب با درد و خونریزی و عوارض جانبی همراه است، یکی از روش های نوین و تاثیر گذار روش لیفت صورت و یا لیفت ۸ نقطه صورت یا ۸ point face lift است.

این روش برای تمامی افرادی که افتادگی پوست صورت پیدا کرده اند و می خواهند به سرعت نتیجه بگیرند مناسب است. در این روش در ۸ نقطه از صورت به طور مجزا تزریق ژل انجام می شود. تزریقات به طور منظم و در مناطق خاصی از صورت انجام می شود که در نهایت نتیجه ای طبیعی برای فرد به دنبال دارد. مقدار تزریق ژل نیز در هر فرد متفاوت است و بستگی به حجم از دست رفته صورت و استخوان دارد. اگر افتادگی پوست متوسط باشد، ۱ میلی گرم و اگر زیاد باشد ۲ میلی گرم ژل مورد نیاز است.

۸ نقطه کلیدی که تزریق و لیفت صورت در آن انجام می شود عبارت اند از:

  1. قوس گونه
  2. استخوان گونه
  3. اواسط گونه
  4.  اطراف چشم
  5.  خطوط خنده
  6.  دو طرف لب
  7.  دو طرف چانه
  8. خط فک
بیشتر بخونید
شیر پاکن شفاف کننده پوست خانگی

مزایای روش لیفت ۸ نقطه صورت

  • سریع تر از روش های دیگر است.
  • با یک جلسه درمان می شود.
  • بدون عوارض جانبی است.
  • نیاز به بیهوشی ندارد.
  • نیاز به تجدید ندارد.

جراحی لیفت صورت چیست؟

جالب است بدانيد که روش‌هاي جراحي براي بالا کشيدن پوست صورت بسيار مختلف هستند. بعضي از اين روش‌ها فقط روي پوست صورت انجام مي‌گيرند و بعضي ديگر علاوه بر پوست، عضلات ريز آن را هم شکل مي‌دهند. پس اين جراحي‌ها مي‌توانند به صورت سطحي يا عمقي باشند. همچنين روي قسمت‌هاي مختلفي از صورت انجام مي‌گيرند مثلا در ناحيه گونه‌ها، پيشاني و… در اين جراحي‌ها بيمار بايد بيهوشي عمومي دريافت کند و مدت عمل حدود 90 تا 120 دقيقه است.

اين جراحي‌ها اصلا ساده نيستند و حتي گاهي مثل جراحي‌هاي بزرگ نياز به کارگذاري لوله‌هايي براي تخليه مواد زايد دارند و ممکن است عوارض جراحي‌هاي بزرگ مثل خونريزي، عفونت و غيرقرينگي صورت را به همراه داشته باشند.

بعد از جراحي معمولا بيماران دچار تورم و کبودي صورت هستند. در عرض چهار تا شش هفته که به تدريج تورم از بين مي‌رود بيماران نبايد فعاليت ورزشي داشته باشند. تا چند ماه بعد از جراحي، پوست بيمار حالت خشک و خشن دارد که ناراحت‌کننده است. در يک عمل جراحي نمي‌توان تمام پوست صورت را کشيد مثلا با يک جراحي مي‌توان ناحيه گونه و چين‌هاي بيني دهاني را ترميم کرد و نواحي پيشاني، چين‌هاي پلک و گوشه چشم را بايد به جلسات بعدي جراحي موکول کرد.

ليفتينگ با نخ

اين روش از تهاجم کمتري برخوردار است. يبماران تحت بي‌حسي موضعي قرار مي‌گيرند. در اين حالت پزشکان از زدن بخيه در نواحي خاصي از صورت استفاده مي‌کنند تا پوست صورت را بالا بکشند. اين نوع از ليفتينگ براي سنين پايين‌تر مثلا حدود 30 تا 40 سال به کار مي‌رود. در اين سنين هنوز شل‌شدگي صورت شديد نيست و با اين جراحي‌ خفيف مي‌توان شادابي پوست را به دست آورد و شکل زيبايي به اعضاي صورت بخشيد. ماندگاري اين روش پنج سال است و عوارض جراحي‌هاي ليفتينگ را ندارد.

بیشتر بخونید
3 توصیه برای مراقبت از پوست های چرب !

سئوال:آيا چروک‌هاي صورت هم ترميم مي‌شوند؟

بالا کشيدن پوست صورت تنها براي از بين بردن شل‌شدگي و افتادگي پوست صورت است. در اين جراحي‌ها اگر چه ممکن است چروک‌هاي صورت کمي بهبود يابند اما عمدتا تاثيري روي اين چروک‌ها ندارند. چين و چروك‌هاي‌ صورت بايد از طريق ليزر و بعد از جراحي از بين بروند يا اينکه براي از بين بردن چروک‌ صورت از ساير روش‌ها مثل تزريق کلاژن يا بوتاکس استفاده شود.

سئوال؟چه کساني براي ليفتينگ مناسب‌اند؟

بيشتر افراد در سنين بالاي 40 تا 50 سال دچار شل‌شدگي پوست صورت مي‌شوند. بهترين زمان هم براي اين جراحي‌ها در همين سنين است يعني از 40 تا 60 سالگي. اگر چه انجام ليفتينگ در سنين بالاي 60 سال هم با موفقيت همراه است اما نتايج آن به خوبي سنين زير 60 سال نيست. جالب است حتي گاهي افراد در سنين زير 40 سال هم اين نوع جراحي‌ها را به صورت خفيف انجام مي‌دهند!

سئوال-چه انتظاري داريد؟

اين جراحي‌ها باعث مي‌شود که صورت شاداب‌تر به نظر برسد اما هدف از اين جراحي‌ها اين نيست که شما بسيار جوان‌تر از سن خود به نظر برسيد بلكه هدف اين است که پوست صورت شما متناسب با سن‌تان، شاداب و زيبا باشد. پس نبايد انتظار داشته باشيد که 20 سال جوان‌تر شويد!

سخن پایانی

توصيه‌ ما اين است که قبل از انجام لیفت صورت حتما با جراح پلاستيک مشورت کنيد و از او بخواهيد تا عکس‌هايي از افرادي که اين جراحي‌ها را انجام داده‌اند، به شما نشان دهد. به اين صورت شما مي‌توانيد دريابيد که آيا با انجام اين جراحي‌ها به هدف موردنظر خود مي‌رسيد يا خير؟

تدوین : مجله مد و زیبایی محبوب ترین ها

5/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا