پوست و مو

نکات مهم برای مراقبت از پوست خشک

مشکلات پوست خشک و زمستان!!!

اگر چه دردسرهای پوست خشک کم نیستند اما حداقل در فصل ها گرم و معتدل افرادی که پوستشان خشک است مشکل کمتری دارند و تعریق و رطوبت هوا وضع پوستی آنها را بهتر و قابل تحمل می کند. پوست خشک ظاهری معمولا ترک خورده و با بافت ریز دارد و در آن، خطوط پوستی واضح تر بوده و در زمان لمس خشن و خشک است.

افرادی که دارای این نوع پوست هستند معمولا زمینه زمینه حساسیت سرشتی را دارند و چین چروک و علائم پیری زودرس در آنها سریعتر از سایرین بروز می کند. گاهی اوقات مویرگ های ظریفی لابه لای تار و پود این نوع پوست دیده می شود و این ویژگی را هم دارد که در مواجهه با هوای سرد و خشک دچار خشکی و ترک خوردگی شده و باعث احساس سوزش و سرخی در صورت، دست ها، گردن و یا ساق پاها می شود.

توصیه های مفید برای مراقبت از پوست خشک در زمستان

اگر جزء آن دسته افراد هستید که پوست خشکی دارند , بهتر است به این توصیه ها به خوبی توجه کنید:

  1.  از تماس مستقیم با آب و هوای سرد خودداری کرده و با پوشیدن محافظ هایی مانند دستکش، جوراب، کلاه یا شال از پوست و صورت و بدنتان محافظت کنید.
  2. تعداد دفعه های استحمام و شست و شوی دست ها و بدن خود را به حداقل برسانید و از زمان حمام کردن نیز بکاهید.
  3. برای خشک کردن صورت و بدن خود، از پارچه های لطیف و بدون پرز و یا باد ملایم سشوار استفاده کنید.
  4. از عطر و ادکلن و مواد بهداشتی، آرایشی معطر و یا چسبنده و غلیظ کمتر استفاده کنید.
  5. سعی کنید از صابون های محرک یا مواد شوینده مایع یا پودر لباس شویی استفاده نکنید و تا آنجا که می توانید از اشعه خورشید و آب و هوای آلوده شهرهای بزرگ و صنعتی نیز دور باشد.
  6. مرطوب کننده مناسب پوست دست و ساق پا، معمولا باد از نوع کرم و مرطوب کننده سایر نقاط بدن مانند بازوها و سینه ها و پشت از انواع لوسیون باشد.
بیشتر بخونید
تجربه من از لایه برداری با پرسونال میکرودرم PMD
رای post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا