پوست و مو

تجربه من از لایه برداری با پرسونال میکرودرم PMD

فکر می‌کنم خشکی پوست در زمستان، معضلی است که اغلب مردم دچارش هستند. من به شخصه گونه‌ها و چانه‌ام زبر و پوسته پوسته می‌شود و به همین دلیل معمولا برای حل این معضل، از کرم‌های شیمیایی یا ماساژ فیزیکی استفاده می‌کنم. اما به تازگی عضو جدیدی به گنجینه‌ی لایه‌برداری من اضافه شده است: لایه بردار پرسونال میکرودرم PMD؛ و البته از آن‌جا که تا الان نتایج خوبی هم از آن گرفته‌ام، این وسیله در گنجینه‌ی من ماندگار خواهد شد. اما بیایید از ابتدای ماجرا شروع کنیم…

پرسونال میکرودرم PMD در واقع وسیله‌ای خانگی و جایگزینی است مناسب برای لایه برداری از طریق میکرودرم ابریژن که پیش از این تنها با پرداخت هزینه‌های بالا در کلینیک‌های پوست و مو انجام می‌پذیرفت. در این دستگاه همانند دستگاه‌های کلینیکی از کریستال‌های آلومینیوم اکسید روی تکنولوژی ابتکاری دیسک‌های چرخان استفاده شده است. کافی است با ملایمت دستگاه را روی پوست بکشید تا با عمل ساکشن وکیوم خود از پوست لایه‌برداری کند و چهره‌ای سالم و شفاف را تنها پس از سه بار استفاده برای شما به ارمغان بیاورد.

اگرچه اغلب اطرافیانم از پوستم تعریف و تمجید می‌کنند، اما برای من بدست آوردن پوستی سالم و خوب کار دشواری است. پوست من مستعد ابتلا به لکه‌های پوستی است و به همین خاطر گاهی اوقات، سطحی‌ترین جوش‌ها هم مدت‌ها جای زخم خود را روی پوستم به جا می‌گذارد. این دقیقا همان مسئله‌ای است که من امیدوار بودم بتوانم با کمک PMD به حل آن بپردازم. بار اولی که می‌خواستم از این ابزار زیبایی استفاده کنم کمی ترسیده بودم، اما درون جعبه‌ی PMD یک دی وی دی آموزشی به همراه کتابچه‌ی راهنما بود. همچنین در این جعبه تعدادی از دیسک‌های لایه‌برداری متنوع برای استفاده روی قسمت‌های مختلف بدن و تنظیم شدت درمان به چشم می‌خورد.

طبق توصیه‌ی دفترچه راهنما، من PMD را هر ۵ تا ۷ روز یکبار استفاده کردم. از آن‌جا که گونه‌های من همیشه در زمستان ملتهب و خشک هستند، تصمیم گرفتم از دیسک خاکستری، مناسب برای پوست‌های فوق‌العاده حساس استفاده کنم. حواستان باشد که از یک مسیر دوبار عبور نکنید زیرا در غیراینصورت، ممکن است دچار سرخی و التهاب پوستی شوید. خوشبختانه، پرسونال میکرودرم PMD هاله‌ای صورتی روی پوست برجای می‌گذارد که پی گرفتن مسیر مسیر درمان را آسان می‌سازد و البته پس از چند دقیقه محو می‌شود.

بیشتر بخونید
نکات مهم برای داشتن ابرو های زیبا

بر خلاف انتظارم، حداقل در مورد من تغییرات بلافاصله قابل مشاهده نبودند. حتی فکر کردم در جایی از درمان اشتباهی کرده‌ام، زیرا نتایج بارزتری را در ذهنم متجسم شده بودم. اما، تقریبا یک ساعت بعد، خودم را در آینه نگاه کردم و دیدم صورتم درخشش خاصی به خود گرفته و سالم‌تر از همیشه دیده می‌شود. حتی گونه‌هایم هم که معمولا بی‌حال و رنگ پریده هستند، سرخ و گلگون شده بودند. به علاوه متوجه شدم که کرم‌ها و لوسیون‌هایی که همیشه استفاده می‌کردم، خیلی بیشتر از پیش جذب پوستم می‌شوند و تاثیر بهتری روی پوستم می‌گذارند. امروز، تنها پس از سه بار درمان، زخم بجا مانده از اکنه‌ها کمتر از پیش فابل رؤیت است (به نظرم تصویر زیر این امر را نشان می‌دهد) و خوشبختانه، با استفاده‌ی مداوم از این دستگاه، دیگر نیازی نیست تا سراغ محصولات جدید لایه برداری بروم. پرسونال میکرودم PMD برای من کافی است!

البته نیازی به گفتن نیست که بایستی پس از هر نوع لایه‌برداری، از ضدآفتاب استفاده کرد زیرا پوست درحال ترمیم و نوسازی، بیشتر از پوست عادی در معرض صدمات ناشی از آفتاب سوختگی است. این روزها با این همه کرم‌های ضدآفتاب موجود در بازار، محافظت از پوست در برابر آفتاب از هر زمان دیگری راحت تر شده است. من به شخصه ترجیح می‌دهم از ضدآفتاب‌هایی استفاده کنم که حاوی زینک اکسید و تیتانیوم اکسید هستند، چرا که جذب پوست نمی‌شوند و به سادگی با کلینزرهای روغنی قابل پاک شدن هستند.

بیشتر بخونید
خواص هندوانه برای پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا