سبک زندگی

چگونه به آرزو هایمان برسیم ؟

فهرست مطالب

هرکس در زندگی آرزو هایی دارد که برای رسیدن به آن ها حاضر است هرکاری انجام بدهد . در این مقاله راهکار هایی معرفی می کنیم که به شما در رسیدن به آرزو هایتان کمک می کند .

گام اول : ارزیابی نتایج کارهاتان

هر گاه تصمیم گرفتید برای رسیدن به خواسته های خود برنامه ریزی کنید , لازم است کارهای خود را چه درگذشته و چه در زمان حال مورد بررسی قرار دهید . این ارزیابی , عملکرد شما را مشخص می کند که تا به حال به چه نتایجی دست یافته اند .

گام دوم : ایجاد نگرش پیروزمندانه

نکته مهم دیگری که شما را در رسیدن به خواسته هایتان یاری می کند , نگرش شماست . شما باید بتوانید در مواقع ضروری نگرشتان را نسبت به زندگی تغییر دهید, زیرا نوع نگرش شما می تواند در تمام ابعاد زندگیتان تاثیر بگذارد و نقش بسیار مهم را در موفقیت شما ایفا کند . نگرش , مجموعه ای از احساسات, افکار و رفتارهای مثبت یا منفی ما نسبت به زندگی است . اگر شما تعریف درستی از نگرش در ذهن نداشته باشید , در مواقع ضروری قادر به تغییر آن نیز نخواهید بود . برعکس, با داشتن آگاهی لازم , کنترل شما بر روی آن بیشتر می شود و خود به خود شرایط زندگیتان بهبود پیدا می کند .

چگونه به آرزو هایمان برسیم
چگونه به آرزو هایمان برسیم

گام سوم :مثبت کردن باورها ذهنی

باور نیز همچون نگرش در همان دوران کودکی شکل می گیرد و به مرور زمان تقویت می شود و در بزرگسالی به اوج قدرت خود می رسد . بسیاری بر این عقیده هستند که باورها نسل اندر نسل از اجدادمان به ما منتقل شده اند , ولی به طور ختم نمی توان از تاثیرات محیط , جامعه و … چشم پوشی کرد . بهتر است بدانید ذهن به هر آنچه باور داشته باشید , دست می یابد . انسان دارای استعداد های بالقوه ای است که با به کار گیری صحیح آن قادر است به تمام اهداف خود برسد . هیچ کاری غیر ممکن نیست . تنها اگر بتوان چراغ باور را در درون خود روشن نگه داشت .

بیشتر بخونید
لیست ماده غذایی مفید برای کاهش وزن سریع

گام چهارم : ماموریت , تصویر ذهنی و برنامه ریزی

هر یک از این مفاهیم در جایگاه خود بسیار مهم و ضروری هستند ولی هنگامی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند , به چنان نیروی عظیمی تبدیل می شوند که شتاب شما را در رسیدن به موفقیت دو چندان می کنند . پس در زندگی ماموریت تان را بیابید و برای دستیابی به آن برنامه ریزی کنید . مطمئن باشید اگر این دو را با تصور ذهنی همراه سازید , بسیار راحت تر به مقصدتان خواهد رسید .

گام پنجم : قانون بخشش و جذب

بدیهی است هرچه بیشتر در زمینتان بذر بکارید, در آخر به محصول بیشتری دست می یابید. زمین زندگی تان نیز به همین شکل است. هر قدر بیشتر در زندگی خود بذل و بخشش کنید, به فراوانی و برکت بیشتری دست خواهید یافت و هرگز فراموش نکنید که هر چه بکارید همان را درو خواهید کرد!

چگونه به آرزو هایمان برسیم
چگونه به آرزو هایمان برسیم

گام ششم : تصمیم گیری صحیح

شما می توانید با یک تصمیم گیری, نام خود را در تاریخ کشورتان ثبت کنید . تصمیم گیری مهارتی است که باید از همان دوران مدرسه به آن پرداخته شود . دانش آموزان در این دوره باید یاد بگیرند که رمز موفقت در زندگی تصمیم گیری و برنامه ریزی صحیح است. برای این که بتوانید از درستی تصمیم خود مطمئن شوید باید در آغاز جنبه های مثبت و منفی آن را بررسی کنید .

بیشتر بخونید
هدیه روز پدر

گام هفتم : مدیریت زمان

مدیریت زمان همان عادات و مهارت هایی هستند که باعث می شوند شما کارتان را در زمانی معین به پایان برسانید . رایج ترین خطاها در مدیریت زمان عدم تمرکز , طفره رفتن از انجام کار و انتظارات غیر واقعی است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا