آشپزیسبک زندگی

لیست ماده غذایی مفید برای کاهش وزن سریع

8 ماده غذایی مفید برای کاهش وزن سریع

فهرست مطالب

آیا تنها با رژیم غذایی مناسب می توان به وزن مورد نظر رسید؟ شاید جواب این سوال را نتوان به طور قطع گفت. اما در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع ماده غذایی مفید برای کاهش وزن سریع آشنا نمایم. البته که اگر دوست دارید به تناسب اندام برسید لازم است تا در کنار مصرف این موارد غذایی و رژیم غذایی درست ورزش هم انجام دهید. با محبوب ترین مجله اینترنتی همراه باشید تا تا ماده غذایی مفید برای کاهش وزن سریع  آشنا شوید.

کاهش وزن سریع تا مواد غذایی مفید و سالم

کاهش وزن فرایندی زمان بر است و باید مداوم و هدفمند تلاش کنید تا به وزن ایده آل برسید. اما برای سرعت بخشیدن به فرایند کاهش وزن می توان راهکار هایی ارائه کرد که یکی از سالم ترین راه ها مصرف مواد غذایی مفید است که در این مقاله 8 مورد ماده غذایی مفید برای کاهش وزن سریع را معرفی می کنیم.
ماده غذایی مفید برای کاهش وزن سریع
ماده غذایی مفید برای کاهش وزن سریع

لیست ماده غذایی مفید برای کاهش وزن سریع

  1. لوبیا سیاه
  2. جو
  3. آواکادو
  4. ماهی آزاد
  5. زغال اخته
  6. کلم بروکلی
  7. گلابی
  8. چایی سبز

1 – لوبیای سیاه

یک فنجان لوبیای سیاه, بسته ای فوق العاده مفید است که حاوی 15 گرم پروتئین بدون هرگونه چربی اشباع شده است که در مواد پروتئین دار مثل گوشت قرمز دیده می شوند.

بیشتر بخونید
طرز تهیه کیک فندق و زرد آلو

2- جو :

جو سرشار از فیبر است و مصرف آن در طول روز باعث می شود که شما احساس فوق العاده ای داشته باشید. یک فنجان جو دارای 4.6 گرم نشاسته مقوی است که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و چربی سوز است.

ماده غذایی مفید برای کاهش وزن سریع
ماده غذایی مفید برای کاهش وزن سریع

3- آوکادو

هیچ دلیلی برای ترس وجود ندارد وقتی چربی مصرف می کنید، البته اگر آن چربی سالم باشد و طبیعی. Oleic acid یک ترکیب از چربی های سالم اشباع نشده در آوکادو موجود است که کمک می کند دیرتر احساس گرسنگی کنید و چربی شکمتان زودتر آب شود .

4- ماهی آزاد

ماهی آزاد منبعی سرشار از پروتئین است که نیاز شما را بدون اضافه کردن چربی, کاملا برطرف می کند. تحقیقات نشان داده 50 درصد زنان 18 تا 50 ساله از ضرورت مصرف این ماده غذایی خبر ندارند.

ماده غذایی مفید برای کاهش وزن سریع
ماده غذایی مفید برای کاهش وزن سریع

5 – زغال اخته

زغال اخته را می توان بهترین ماده ضد پیری نامید و مصرف آن را می توان بهترین راه حل برای مبارزه با اثرات پیری دانست. همچنین مصرف یک فنجان زغال اخته به شما 80 کالری انرژی می دهد که با این مقدار کم شما احساس سیری می کنید و این به شما کمک می کند وزنتان را کاهش دهید .

بیشتر بخونید
لیست بهترین رستوران های کیش

6 – کلم بروکلی

پخته یا خام فرقی ندارد مهم این است که دارای خواص ضد سرطان است و مصرف کلم بروکلی کمک می کند سریعتر وزن تان را کاهش دهید .

ماده غذایی مفید برای کاهش وزن سریع
ماده غذایی مفید برای کاهش وزن سریع

7 – گلابی

مصرف یک گلابی در روز می تواند 15 درصد فیبر مورد نیاز بدن در یک روز را تامین کند. تحقیقات نشان داده زنان و مردانی که روزی 3 گلابی مصرف کرده بودند خیلی سریعتر توانستند وزنشان را کاهش دهند.

8 – چای سبز

قبلا در مقاله ای چای سبز را کاملا تحلیل و بررسی کردیم که در اینجا قابل مشاهده است. تحقیقات نشان داده افرادی که 5 فنجان چای سبز در طول روز مصرف می کردند, در کاهش وزن دو یا سه برابر از افراد معمولی موفق تر بودند.

 💡 مطالب مرتبط:

 

 

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا