پوست و مو

خواص هندوانه برای پوست

فهرست مطالب

خواص هندوانه برای پوست چیست؟ آیا می دانید این میوه خوشمزه تابستانی می تواند چه تاثیری بر طراوت پوست شما داشته باشد؟ خوردن هندوانه در این روزهای گرم بسیار می چسبد اما بد نیست بدانید که این میوه خوشمزه به پوست شما نیز کمک زیادی کرده و آن راشفاف و صاف می کند. با محبوب ترین ها همراه باشید تا در ادامه به طور کامل با خواص هندوانه برای پوست آشنا شوید.

خواص هندوانه برای پوست

در این فصل گرم هیچ چیز بیشتر از یک ماسک تازه کننده نمی تواند وضعیت پوست شما را خوب کند. یک ماسک ساده و ارزان با یک میوه خوشمزه که این روزها در بیشتر خانه ها پیدا می شود، به خصوص وقتی که بعد از یک روزگرم به خانه می رسید و احساس می کنید که از پوست تان آتش بلند می شود این ماسک می تواند حسابی پوست شما را خنک کند و در نتیجه التهاب آن را بگیرد. البته می توانید با افزودن مواد مختلف به آن یک ماسک مغذی تر و اثر بخش تری ساخت. در اینجا ما به شما یاد می دهیم چه هندوانه ای را بخورید و چگونه آن رابه طور موضعی روی پوست خود بگذارید تا در نهایت زیباتر شوید.

  • بعد از اصلاح جوش نزنید

اگر بعد از اصلاح پوست خنک شود هم التهاب زودتر می خوابد هم احتمال جوش زدن کمتر می شود. کافی است یک چهارم فنجان هندوانه (قسمت سفیده داخلی پوست) رابا یک تکه خیار و یک تکه سیب زمینی خام (با پوست) و یک قاشق غذا خوری جوانه ماش و یک قاشق غذا خوری ماست شیرین و تازه را با هم در مخلوط کن بریزید و به مدت 20 دقیقه این مخلوط را روی پوست بگذارید و بعد با آب خنک آبکشی کنید. افرادی که پوست خشک دارند، می توانند به جای ماست از یک قاشق خامه استفاده کنند و بعد از شستن ماسک حتما روغن بادام شیرین (برای مرطوب کردن پوست) به صورت بمالند . همچنین دقت کنید که این ماسک را بلافاصله بعد از درست کردن به صورت بمالید. برای صرفه جویی بهتر است از قسمت سفید هندوانه استفاده کنید. استفاده از قسمت قرمز هندوانه هم مانعی ندارد . البته این ماسک برای پوست های جوشدار بسیار مناسب است.

  • درمان آفتاب سوختگی

آب هندوانه می تواند از پوست شما در مقابل آفتاب سوختگی محافظت کند. کافی است چند تکه خیار را با یک چهارم فنجان هندوانه مخلوط کنید، البته بهتر است این ماسک با مخلوط کردن مقدار مساوی خیار و هندوانه تهیه شود. باید هر کدام را پوست بکنید سپس آنها را له کرده و به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و حدود 20 دقیقه روی پوست بگذارید . این ماسک آفتاب سوختگی های پوست تان را التهام می بخشد و رنگ چهره تان را روشن تر می کند.

  • منافذ پوستی را محو می کند

ویتامین A به چند دلیل یکی از مهم ترین ویتامین هاست. از یک طرف در سلامت استخوان ها و بینایی تاثیر دارد و از سوی دیگر اثرات فوق العاده ای در بهبود مشکلات پوستی و شفافیت آن دارد . هندوانه که منبع ویتامین A است، میتواند چربی های زیر پوست را کمتر کند و اندازه منافذ پوستی را نیز کاهش دهد.

  • دیگر به دنبال خرید تونر نباشید

هندوانه به طورطبیعی کمی پوست را سفت می کند و در نتیجه ظاهر آن را بهبود می بخشد. برای پوست های خشک می توانید آب هندوانه را با عسل مخلوط کنید، البته استفاده تنها از آن نیز مفید است کافی است سر گوش پاکنی را در آب هندوانه بزنید و بعد به تمام صورت و گردن شسته شده خود بمالید. آب هندوانه باقی مانده مواد شوینده را از روی دست پاک می کند و به فرایند پوست ریزی هم کمک می کند تا پوست تازه و سفت شود. البته پالپ های هندوانه را نیز می توانید به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.

  • دیگر پیر نمی شوید

آنتی اسیدان هایی چون ویتامین C و A و لیکوپن در هندوانه وجود دارند که می توانند همچون یک صلاح قدرتمند با تمام نشانه های پیری مبارزه کنند . میوه های محدودی همچون هندوانه حاوی لیکوپن هستند . لیکوپن یک رنگدانه شیمیایی است که باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می شود و اثرات ضد اکسیدانی قوی ای دارد . این آنتی اکسیدان به تمامی نقاط بدن می رود و رادیکال های آزاد را خنثی می کند و تاثیرات ناشی از آنها را کاهش می دهد . رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که باعث تخریب بسیاری از بافت های بدن می شوند و براثر قرار گرفتن در آفتاب و سیگار کشیدن افزایش پیدا می کنند . خطوط ظریف روی پوست , چروک ها , لک های پیری و… همه نتیجه افزایش رادیکال های آزاد هستند .

رای post

بیشتر بخونید
4 مرحله تا رفع سیاهی زیر چشم با متد آرایشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا