سبک زندگی

پاداش موفقیت چیست؟

فهرست مطالب

پاداش موفقیت چیست؟ اگر در کاری و یا برنامه ایی موفق شویم چه پاداشی در اختیار ما قرار میگیرد؟ با محبوب ترین ها همراه باشید تا در ادامه با چیستیه پاداش موفقیت آشنا شوید…

1- درباره : انرژی های ما

انرژی های ما به کدام سمت می روند؟ گاهی وقت ما تصمیم می گیریم که کاری را انجام دهیم، چرا که می نشینیم و فکر می کنیم و به این نتیجه می رسیم که به صلاح ماست که این چنین کنیم. اما در کنار این کاری که صلاحدید ماست، کارهای دیگری هم هست که دوست داریم انجامشان بدهیم. در این برزخ، چه باید کرد؟
راستش را بخواهید، مهم این است که ببینیم قلب ما، کجا می تپد و انرژی های طبیعی ما، به کدام سمت و سو می روند. اشتباه نکنید، این ربطی به دلبخواهی زندگی کردن ندارد و معنای دیگرش، باری به هر جهت بودند نیست. در زندگی دلبخواهی، شما کاری را که از انجامش لذت ها سطحی می برد، به انجام می رسانید. اما در این روشی که ما می گویم، کارهایی را که از انجامشان، لذت های واقعی می برید، به سرانجام می رسانید. لذت واقعی؟ همان کارهایی که در انجامشان، حس می کنید چقدر زمان زود می گذرد و متوجه چیزی نمی شوید و چقدر لذت می برید. لذت غیر واقعی؟ کارهایی که لذتشان، سطحی و گذراست، عمیق و ماندگار نیست.

9 پاداش موفقیت
9 پاداش موفقیت

2 – درباره : اهمیت فلسفه

فلسفه مهم است، باور کند. فلسفه؟ قرار نیست کتاب های قلمبه سلمبه را مطالعه کنید، یا متن هایی بخوانید که چیزی از آنها نمی دانید یا … همین که به معنای زندگی فکر می کنید، این که اصلا برای چه زنده هستید، برای چه دارید کار می کنید، برای چه زندگی می کنید، برای چه باید به دیگری احترام بگذارید و …. می شود فلسفه. این که بعضی وقت ها، فارغ از های و هوی زندگی های پرشتاب و پر مشغله امروزی، گوشه دنجی گیر می آورید، یا توی اتوبوس شرکت واحد می نشینید و به این چیزها فکر می کنید، می شود فلسفه.
باور کنید نقش فلسفه در زندگی های شخصی ما , بسیار بسیار مهم است , اما متاسفانه هیچ وقت حواسمان به آن نیست . چرا ؟ لابد فکر می کنیم به چه درد می خورد مگر؟ و همین بی اعتنایی , ضرر هایش را توی زندگی ما وارد می کند.

3- درباره : فلسفه کارکردن

هر جایی که می روم می خورم به دیوار فلسفه و بیشتر متوجه می شوم که چقدر مهم است. فکر می کنید چرا یکی، با شدت هرچه تمام تر کار می کند؟ چون تکلف ذهن اش با کار کردن مشخص شده است. خیلی ها واقعا نمی دانند چرا دارند کار می کنند، باید برای چه کار کنند، چرا یکی مدیر است و آنها نیستند و چرا وسط این همه فاصله طبقاتی، باید سرسختانه کار کنند.
فلسفه آنقدر مهم است که یکی از علل عدم پیشرفت ایران در دهه های معاصر را، همین می دانند که ایرانیان، فلسفه مشخصی برای زندگی دنیاییشان ندارند. از یک طرف به زندگی دنیایی علاقه دارند، از طرف دیگر نمی دانند چطور با آن کنار بیایند و … نگاه شان، به طور غالب، نه دینی است، نه حرفه ای است نه جور دیگر. این است که پیشرفت نمی کنند.

 تلاش برای رسیدن به موفقیت
تلاش برای رسیدن به موفقیت

4 – درباره : فلسفه های شخصی ما

فلسفه , یعنی ارزش های ما , زندگی ذهنی ما و باور های ما , چیزهایی که قبولشان داریم و تکلیفمان با آنها روشن است یا روشن نیست . کارمندی که شل کار می کند , باور ندارد که شل کار کردنش , چقدر مهم است . او باور دارد که دارد برای کس دیگری کار می کند , نه برای خودش و آینده اش . باور او , یک اتفاق ذهنی است ; یک اتفاق فلسفی . او باید فلسفه اش را اصلاح کند . اگر اصلاح نکند , پس نمی تواند خوب کار کند .
پدری که به خانواده اش احترام می گذارد , باور و فلسفه اش این است که آنها نیز چون او , انسان هایی بوده و دارای ارزش و قدر و منزلت اند . کسی که موفق نمی شود , باورها و فلسفه اش برای موفق شدن مشکل دارد . باید باورهایش را اصلاح کند , وگرنه همانی خواهد بود که بوده .
فلسفه مهم است ; خاصه فلسفه های شخصی ما . سعی کنید تا می تواند آنها را ویرایش کنید ; نتیجه اش شگفت انگیز خواهد بود .

بیشتر بخونید
۶ راه برای طولانی‌تر شدن رابطه‌ زوج‌ها

5- درباره : مهم ترین پاداش موفقیت

تا حالا با خودتان فکر کرده اید که مهم ترین پاداش افرادی که به موفقیت می رسند , چیست ؟ من روزی بدون این که فکر کنم , به پاسخ این سئوال رسیدم . البته نه این که کلا فکر نکرده باشم , که پیش از آن فکر کرده و به جوابش نرسیده بودم و بعد ها , جوابش ناگهان به ذهنم رسید .
از نظر مذهبی ها , بزرگترین پاداش یک عمل خیر , همان عمل خیر است . یعنی چه ؟ یعنی وقتی شما عمل خیر را انجام می دهی , از این رو بابت , بهجت و شور و شوق و احساسی به شما دست می دهد که همین شور و احساس روحانی و معنوی , خود , پاداش عمل خیر است . به عبارت ساده تر و مذهبی تر , عمل خیر خود یک توفیق است که به هر کسی دست نمی دهد . اگر این عمل خیر به کسی رو آورده است و همین توفیق , یعنی که او مورد توجه خداوند است و همین توجه خداوند , یعنی پاداش و چه پاداشی از این بالاتر؟

6- درباره : مجددا قبلی , به خاطر اهمیتش

از چنین نگاهی نیز می شود به موفقیت نگریست . بزرگترین پاداش و مهم ترین آنها برای کسانی که موفق می شوند , این است که اساسا فرصت این را یافته اند که به موفقیت برسند ; که فرصت این را پیدا کرده اند جوری زندگی کنند که حاصل و نتیجه اش , موفقیت بوده باشد .
حالا چرا این امر , خود به خودی خود , یک پاداش بزرگ است ؟ تا حالا تنبلی کرده اید ؟ تا به حال بد قولی کرده اید ؟ تا به حال … اگر هر کدام از این تجربه ها را داشته باشید , می فهمید که چه حس بدی داشته و همراه می آورند . اما لذت ناب یک سحرخیزی , علی رغم سختی اولیه اش , لذت ناب یک موفقیت اصیل , لذت ناب ثروتمند شدن از راه درست , لذت ناب رتبه اول یا رتبه های برتر آوردن و … لذت هایی هستند که همراه خود , حس خوبی می آورند . همین حس خوب , پاداش موفقیت است . اگر به همین حس خوب معتاد شوید , برای دنیا و آخرت تان کافی است .

7- درباره: سریع باش

مغول ها , انسان های خونریز و بی رحمی بودند . زمان که مغول ها در عصر خود , قسمت اعظم جهان آن روز را فتح کردند , ارتش بزرگی را فراهم آورده بودند . مثبت اندیشی , حکم می کند که از خوبی های دیگران , درس بگیریم , حتی اگر خودشان بد بوده باشند . مغول ها بد بوده اند , اما ارتشی داشته اند که درس های خوبی می شود از آن گرفت . ارتش مغول ها , بسیار سبک و راحت طی طریق می کرد . معروف است که می گویند , هر مغول یک اسب اضافه هم با خودش می برد تا در بین راه , این اسب اضافه , نقش غذای آنها را هم بازی کند . به این ترتیب , نیازی به تدارکات وسیع و دست و پاگیر هم نداشتند . به همین دلیل , سرعت حرکتشان فوق العاده بالا بود . به طوری که می گویند تا یکی , دو قرن پیش , هیچ ارتشی در تاریخ , به سرعت آنها نمی توانست خودش را به مواضع دشمن برساند .

بیشتر بخونید
آیا بازی درمانی برای درمان کودک پرخاشگر تاثیر گذار است؟

8- درباره : ارزان باش

مهم ترین مساله یک جنگ، ماجرای تدارکات و پشتیبانی آن است. مغول ها چون بیابانگرد بودند، زیاد درگیر غذاهای خوب خوردن و تدارکات فوق العاده نبودند. همان اسب اضافه هم که می بردند، برایشان کافی بود. تا ارتش های دیگر تدارکاتشان را به پایان برسانند، مغول ها به پشت دروازه های آنها می رسیدند.
موفق ترین افراد، کسانی هستند که موفقیت هایشان، کم خرج ترین باشد. بسیاری از موفقیت ها شکل نمی گیرد، چون ما حس می کنیم که باید تدارکات فوق العاده و امکانات کاملی داشته باشیم. به همین راحتی، شکست می خوریم.

اگر می خواهید ورزش بدنسازی را شروع کنید، شما را به یاد جمله ای از آرنولد، اسطوره بدنسازی جهان، می اندازم که درباره حرکت شنای سوئد، که بدون هیچ امکاناتی و روی زمین می شود انجامش داد، می گوید که: یگانه ترین حرکت برای پرورش عضلات بازو و شانه و سینه. حالا شما حساب کنید چند نفر، تنها به این دلیل که باشگاه مناسبی پیدا نمی کنند، قید این ورزش را می زنند؟ یادمان باشد که : موفقیت هایمان باید، کم خرج ترین بوده و با کمترین امکانات هم، قابل دستیابی باشد، که این، فقط اراده ما را می طلبد.

9- درباره : معجزه تکرار

تا به حال درباره معجزه تکرار چیزی شنیده اید؟ جیم ران، می گوید که تکرار، مادر مهارت است. علم اخلاق، می گوید که وقتی رفتاری را برای اولین بار انجام می دهیم، اثری در نفس ما باقی می گذارد. اما این اثر زود از بین می رود. دفعه دوم، این اثر کمی بیشتر دوام می آورد، اما باز زود از میان می رود.
وقتی که این تکرار ها، به طور منظم و مداوم و با فاصله کمی از هم صورت می گیرد، در آن صورت است که به قول آنها، رفتاری که با این تکرار همراه می شود، تبدیل به “ملکه راسخه” می شود، یعنی که مثل راه رفتن هم برای شما، عادی و معمول می شود.
هیچ راه میانبری ندارید. اگر می خواهید رفتاری در شما شکل بگیرد، تا می توانید تکرارش کنید. تکرار، باعث می شود این رفتار، به قول معروف در شما نهادینه شود. معروف است که یکی از علمای اخلاق، به این طریق چنان روی خودش کار کرده بود که حتی وقتی هم خودش یادش می رفت، به صورت ناخود آگاه، حرکتی را که تمرین کرده بود، انجام می داد. فکرش را بکنید؟ که آدم اینقدر رفتاری را درون خودش نهادینه کند که بدون این که اراده کند هم، انجامش بدهد!

سخن پایانی

در این مقاله 9 تا از پاداش های پاداش موفقیت را به شما گفتیم. تنها لازم است از تلاش کنید و برای رسیدن به اهداف خود دست از تلاش بر ندارید.

همچنین بخوانید:

 

رای post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا