آشپزی

طرز تهیه کیک فندق و زرد آلو

کیک فندق و زرد آلو , هم ظاهر خیلی خوبی دارد و هم طعم دلپذیری . این کیک را با زرد آلو درست کنید تا طعم تابستان آن کامل شود . بعضی ها دور کیک و نان را به خاطر بیکینگ پودر و احیانا جوش شیرین خط می کشند , ولی شاید جالب باشد بدانید که می توان بعضی از کیک ها را بدون هیچ یک از این مواد درست کرد .

مواد لازم :

  • 175 گرم روغن
  • 100 گرم آرد سفید
  • 50 گرم فندق خام
  • 2 ق س آب
  • 175 گرم پودر قند
  • 50 گرم نشاسته سفید
  • 3 عدد تخم مرغ
  • 200 گرم زرد آلوی تازه خرد شده

 

طرز تهیه :
1- در یک کاسه پودر قند و روغن را ریخته و با همزن برقی آنقدر بزنید تا سفید رنگ شود .
2- تخم مرغ ها را در کاسه جدا شکسته  و با همزن بزنید . حالا تخم مرغ ها را به کاسه روغن و پودر قند اضافه کرده و دوباره به به هم زدن ادامه دهید .
3- فر را با درجه حرارت 175 درجه سانتی گراد , معادل 350 درجه فارنهایت روشن کنید . فندق ها را در فر ریخته , به مدت 3-2 دقیقه حرارت دهید و بعد سینی را بیرون آورید .
4- پس از آن که فندق ها کمی خنک شدند , پوست آنها را جدا کرده و با همراه نشاسته در دستگاه مخلوط کن بریزید و پودر کنید .
5- نشاسته را به همراه آرد به مخلوط بالا اضافه کنید . آب را هم بیفزایید و حالا مواد را با لیسک به آرامی مخوط کنید . زرد آلوها  را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا زرد آلو های خرد شده به خوبی در همه جای مایه کیک پخش شوند .
6- قالب مخصوص کیک را آماده کرده و کاغذ روغنی بیندازید . روی کاغذ روغنی را چرب کنید و مایه کیک را داخل قالب بریزید .
7- قالب را در فر به مدت 50 دقیقه حرارت دهید تا خوب بپزد . بعد از این مدت قالب را از فر بیرون آورید تا کیک کمی خنک شود , سپس آن را در ظرف مورد نظر گذاشته و به شکل دلخواه برش بزنید .

با زرد آلو درد نکشید !!!

بیشتر بخونید
طرز تهیه کیک آناناس

زرد آلو اگر یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستان نباشد , حتما یکی از خوشمزه ترین ها و البته پر خاصیت ترین هاست . محققان تغذیه معتقدند زرد آلو اسید سالیسیلیک دارد که ضد باکتری و عفونت است . اخیرا هم ثابت شده که تعداد زیادی کاروتنوئیدهای دیگر مثل کورستین در زرد آلو وجود دارد . این مواد متعلق به گروه بزرگی از مواد بیواکتیو هستند و می توانند از مواد غذایی , مواد درمانی بسازند و غشای مخاطی را نو سازی کنند . اسید سالیسیک همچنین برای درد مفاصل و رماتیسم مفید است . پس تا می توانید و زرد آلو هست , زرد آلو بخورید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا