آشپزی

طرز تهیه کیک بستنی با طعم کیوی در 5 دقیقه!

چگونه می توان در 5 دقیقه کیک بستنی با طعم کیوی درست کرد؟ بعضی از کیک ها اسمشان غلط انداز است و همه فکر می کنند که آنها را فقط می توان از قنادی ها تهیه کرد، در حالی که درست کردن آن ها در خانه به همان خوشمزگی و زیبایی قنادی هم امکان پذیر است. مثلا همین کیک بستنی; کافی است شما مقداری بستنی و کیک آماده داشته باشید چند ساعت بعد یک کیک بستنی خوشمزه تحویل مهمانان می دهید . به همین راحتی. با محبوب ترین ها همراه باشید.
مواد لازم کیک بستنی با طعم کیوی :
  • 3 لیوان بستنی وانیلی
  • 2 عدد کیک مستطیل شکل صبحانه (آماده)
  • 10 عدد کیوی
  • 2 قاشق مربا خوری پودر ژلاتین
مواد لازم کیک بستنی با طعم کیوی
مواد لازم کیک بستنی با طعم کیوی

طرز تهیه کیک بستنی با طعم کیوی :

  1.  یک عدد قالب کمربندی گرد با قطر 20 یا 25 سانتی متر آماده کنید . کیک های صبحانه را با چاقوی اره ای تیز از مقطع به قطر یک سانتی متر برش بزنید .
  2. کف قالب را با چند لایه کیک برش داده شده بپوشانید . مقداری از بستنی را با کاردک روی سطح کیک بریزید و روی آن را با پشت قاشق فشار دهید تا کاملا سطحی یکنواخت از بستنی ایجاد شود .
  3. پنج عدد از کیوی ها را پوست کنده و به صورت حلقه حلقه برش بزنید . چند برش از کیوی را روی لایه بستنی بچینید .
  4. لایه بعدی دوباره بستنی است . همان روش قبلی را دوباره تکرار کنید ; یعنی برش های بستنی را با کیوی بپوشانید , سپس روی آن چند برش کیک قرار دهید تا همه مواد تمام شود . فقط توجه داشته باشید لایه آخر باید بستنی باشد .
  5. پنج عدد کیوی باقی مانده را هم پوست کنده و به صورت پوره در آورید . پودر ژلاتین را به این پوره اضافه کنید و ظرف حاوی آن را روی دهانه کتری در حال جوش قرار دهید و مرتب هم بزند تا به صورت یکنواخت در آید . مخلوط پوره کیوی و ژلاتین را کناری بگذارید تا از حرارت بیفتد . قالب کمربندی حاوی بستنی و کیک و کیوی را در فریزر قرار دهید تا خودش را خوب بگیرد . بعد از گذشت یک ساعت قالب را بیرون بیاورید و مخلوط پوره و ژلاتین را روی مواد کیک بستنی بریزید و دوباره در فریزر قرار دهید . این کیک پس از 5 تا 6 ساعت آماده است.
بیشتر بخونید
ژله با میوه های تابستانی
طرز تهیه کیک بستنی با طعم کیوی
طرز تهیه کیک بستنی با طعم کیوی

مطالب مرتبط:

 

تدوین= مجله آشپزی محبوب ترین ها

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا