پوست و مو

عادت هایی که موجب بسته شدن منافذ پوست می شوند

فهرست مطالب

چه راه هایی برای بسته شدن منافذ پوست لازم و ضروری است؟ با مجله محبوب ترین ها همراه باشید …

پوست همه ی ما دارای منافذی است و به همین خاطر زمانی از این موضوع رنج می برده ایم. منافذ یکی از چیزهایی است که بسیاری از افراد، چه زن و چه مرد را به دردسر می اندازد. برخی از عادت ها موجب بزرگ تر شدن آنها و ایجاد مشکلات پوستی می شوند.

روش های تضمینی برای بسته شدن منافذ پوست

در اینجا نکاتی آمده است که با رعایت آنها می توانید از بسته شدن منافذ پوست خود تا حد ممکن جلوگیری کنید. دستکاری جوش ها و منافذ پوستی اگر هدف شا کاهش جوش و کوچک کردن منافذ پوست است، از دستکاری آنها خودداری کنید. وقتی پوست را فشار می دهید موجب ایجاد خطوط ریز، التهاب، تحریک و به مرور زمان تغییر سایز منافذ آن می شوید.

حرکات خشن و فشار بر روی پوست، موجب انتقال چربی، باکری و آلودگی های دیگر از طریق دست به پوست صورت می شود و در نتیجه موجب بسته شدن منافذ آن می گردد. گفن آن آسان است، اما استفاده از محلول سالیسیلک اسید یا درمان منطقه ای با بنزوئیل پروکساید برای از بین بردن این جوش ها بسیار موثر است.

بیشتر بخونید
نکات مهم برای مراقبت از پوست خشک

تماس دست با صورت در طول روز کافیست تنها تصور کنید دست و انگشتان شا در طول روز با چه چیزهایی تماس پیدا می کند. دستگیره های در عمومی، میز و صندلی، شیر دستشویی، کارت اعتباری و غیره. تماس دست شا با صورت خود پس از تماس با این مواد موجب انتقال چربی، باکری، ویروس، آلرژی ها و آلودگی های دیگر به پوست و در نهایت موجب بسته شدن آنها می شود.

عادات اشتباهی که باعث بسته شدن منافذ پوستتان می شود
عادات اشتباهی که باعث بسته شدن منافذ پوستتان می شود

در این مورد راه حلی وجود دارد که می توانید آن را به کار ببرید. می توانید از خانواده، دوستان و همکاران خود بخواهید در صورتی که صورت خود را لمس کردید، به شا تذکر دهند. حتی می توانید روی دستان خود بنشینید تا از حرکت آنها آگاه باشید.

سخن پایانی بسته شدن منافذ پوست

پاک نکردن آرایش قبل از رفتن به رختخواب حتا در مورد این موضوع چیزهایی شنیده اید، اما تکرار آن بی فایده نیست. پاک کردن صورت قبل از خواب گام مهمی در مراقبت از پوست است چرا که عدم انجام آن موجب نفوذ چربی ها، مواد آرایشی و آلودگی ها به عمق پوست شا می شود. این کار نه تنها موجب ایجاد جوش و تسریع فرآیند پیری می شود، بلکه موجب بزرگ تر شدن منافذ پوست نیز می گردد. اگر آنقدر خسته هستید که نمی توانید صورت خود را بشویید، با دستمال پاک کننده ی آرایش صورتتان را تمیز کنید.

بیشتر بخونید
آیا جای جوش درمان قطعی دارد؟

 

 

http://gg.gg/xaeu4 https://bit.ly/3GTVEmT
https://tinyurl.com/ywpbtdcn https://is.gd/32iFII

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا