سبک زندگی

اگر دری بسته شود , در دیگری باز خواهد شد

فهرست مطالب

وقتی دری بسته می شود , حتما دری دیگر باز می شود , اما اغلب تو آنقدر با تاسف و مدت طولانی به در بسته می نگری , که متوجه باز شدن دری دیگر نمی شوی .“الکساندر گراهام بل “

این گفته واقعا حقیقت دارد . اما تو آن قدر به در بسته و گذشته ات می چسبیده ای که فرصت های طلایی پیش رویت را نمی بینی . همیشه در زندگی فرصت های متعددی وجود دارد . دنیا پر از مجال و فرصت است . ای کاش که می توانستی در همان وهله اول متوجه آنها شوی . امکانات و نعمات الهی بی حد وحصر هستند . درست است که گاهی تدبیر و نقشه ای عملی نمی شود و تو با ناکامی و شکست مواجه می شوی , مشکلات ارتباطی پیش می آید , ور شکست می شوی , شغلت را از دست می دهی , در عشق شکست می خوری و خلاصه بدشانسی یکی پس از دیگری در جلوی تو قد علم می کند . تو همیشه نمی توانی وقایع را کنترل کنی اما می توانی ذهن و رفتارت را کنترل کنی .

اگر دری بسته شود , در دیگری باز خواهد شد
اگر دری بسته شود , در دیگری باز خواهد شد

وقتی با ناکامی مواجه می شوی و تمام فکر و ذکرت را متوجه آن می کنی , در واقع در فرصت های طلایی دیگر را بر روی خودت می بندی و در نتیجه صرفا ناظر ناراحتی خواهی بود . پس لازم است حواست را از در بسته منحرف کنی تا از دیدن درهای باز که قبلا به آنها بی توجه بودی , مات و مبهوت شوی . البته جدایی از الگوهای آشنا و قدیمی کار آسانی نیست و ممکن است از وضعیت جدید و ناشناخته دچار ترس و وحشت شوی . اگر نتوانی افکار مغشوش و درهم خود را کنترل کنی , مرتب ذهن تو روی شکست ها و ناکامی ها , تمرکز می کند و دیگر جاده موفقیت را پیدا نخواهی کرد .

سئوال این است :

بیشتر بخونید
شیطنت کردن کودک دلیل بر بیش فعالی نیست

چطور می توانی خودت را از قید و بندهای دست و پاگیر گذشته خلاص کنی ؟ چطور می توانی متوجه فرصت های جدید بشوی و درهای جدید بازشده را ببینی ؟ باید تلاش کنی و توجه به مطالب زیر می تواند راهگشای تو باشد :
1- باید بیشتر به افکارت توجه کنی .
2- خودت را از شر افکار دست و پا گیر منفی خلاص کنی .
3- نظم و انظباط را سرلوحه زندگی ات قرار دهی .
4- با تمرکز ذهنی , روی افکارت تسلط داشته باشی .
5- از عبارات تاکیدی و تجسم خلاق استفاده کن .
6- باید آرامش درونی را در خودت ایجاد کنی .
چون وقتی روح و روانت آرام باشد , اجازه نمی دهد افکار ناخواسته و منفی وارد ذهنت شوند . در نتیجه فردی مثبت گرا و شاد خواهی شد .

چطور می توانی خودت را از آشفتگی نجات دهی ؟

ذهن تو عادت دارد که مثل پروانه ای از یک شاخه به شاخه دیگر بپرد , یعنی از یک فکر سراغ فکری دیگر برود. ذهن تو مدام در حال فکر کردن, نگران شدن , سئوال کردن , بهانه آوردن , تصور کردن و مساله ایجاد کردن و حل و فصل آن است. این فعالیت بدون وقفه باعث تضعیف مهارت تو در رابطه با تمرکز می شود . ذهن آشفته اجازه نمی دهد تو راحت بخوابی و کارهایت را بدون دغدغه انجام دهی. انرژی و اوقات تو را هدر می دهد و کلافه ات می کند . تو فقط از طریق تمرین و تکرار , استقامت به خرج دادن و صبر و حوصله می توانی آشفتگی ذهنی را از خودت دور کنی .

بیشتر بخونید
ایده های میلیون دلاری خلق کنید

رعایت نکات زیر هم می تواند ذهنت را آرام کند :

  1. سعی کن هر بار فقط روی یک قضیه تمرکز کنی .
  2. در موقع غذا خوردن , فقط روی خوردن تمرکز کن .
  3. با حواس جمع و تمرکز کتاب بخوان .
  4. در موقع گفت و گو , سعی کن شش دانگ حواست به گوینده باشد .
  5. سعی کن ذهنت را با کاری که انجام می دهی, همنوا و هماهنگ کنی . اجازه نده موقع انجام کاری , حواست پرت شود و به چیز دیگر فکر کنی.

سخن پایانی و جمع بندی اگر دری بسته شود , در دیگری باز خواهد شد

وقتی تو تمام موانع تمرکز را از سر راهت برداری , در واقع آشفتگی ذهنی ات را از بین برده ای که در این صورت با ذهنی آرام می توانی از جلوی در بسته کنار بروی و ناظر باز شدن درهای متعددی فرصت های طلایی شوی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا