سبک زندگی

آنچه زنان درباره مردان امروزی نمی دانند

فهرست مطالب

آنچه زنان درباره مردان امروزی نمی دانند …. واقعا خانم ها چه مواردی را در رابطه با مردان امروزی نمی دانند؟ دانستن این نکات چه کمکی به بهبود رابطه و زندگی زناشویی میکند؟ تحقیقات جدید, برخی دیدگاه سنتی در خصوص تفاوت های زنان و مردان را به چالش کشیده است. این واقعت ها درباره مردان ممکن است شما را شگفت زده کند. در اینجا در هر بخش یک باور کلیشه ای و آنچه زنان درباره مردان امروزی نمی دانند را ذکر کرده ایم و در ادامه نتایج تحقیقاتی که کاملا برعکس آن باور است را آورده ایم :

باور اول : مردان نسبت به زنان کم احساس ترند.

باور اول در رابطه با آنچه زنان درباره مردان امروزی نمی دانند … مردان معمولا سریع تر و آسان تر از زنان – که در انتخاب همسر , منطقی ترند – عاشق می شوند . در اواسط دهه 1970 , آقای چارلز تی . هیل , استاد روان شناسی دانشکده ویتییر در کالیفرنیا , به همراه همکارانش شروع به مطالعه درباره روابط 231 زوج دانشجو کرد . 15 سال بعد او متوجه شد نیمی از آنها در دو سال ابتدای تحقیق , از هم جدا شدند و در اکثر موارد , زنان ,  پایان دهنده روابط بودند . آقای هیل به این نتیجه رسید که وقتی پای اعتقادات عاشقانه در میان باشد , مردان احتمالا بیشتر از زنان بر این باورند که عشق حقیقی تا ابد پایدار است و بر همه موانع  غلبه می کند . پس چرا بسیاری از زنان شکایت می کنند که همسرشان باعث شکست عاطفی شده است ؟ شاید به این دلیل که مردان از زنان انتظار دارند تا تعریف زنانه عشق را که بیشتر روی احساسات کلامی تمرکز دارد , از خودشان نشان دهند , اما مردان ترجیح می دهند بعد از گفتن یک دوستت دارم عاشقانه , سکوت کنند . آنها نیاز ندارند رابطه را با صحبت تقویت کنند چون صرفا با بودن در کنار همسرشان احساس نزدیکی و با هم بودن می کنند .

باور دوم : مردان راحت تر با جدایی کنار می آیند

باور دوم از آنچه زنان درباره مردان امروزی نمی دانند شاید به نظر برسد مردان زودتر از زنان بعد از یک رابطه شکست خورده , خود را بازیابی می کنند اما به استدلال – استوارت فیشوف – روان شناس , مرد , رنج را به صورت کاملا متفاوت احساس می کند . هر چند شاید مردان بعد از جدایی گریه نکنند , اما ممکن است بسیار ناتوان شده و در ایجات اختلالات گوارشی شوند . تری . ال . اوربوچ , استادیار جامعه شناسی در دانشگاه میشیگان , در پژوهشی درباره این که چگونه 150 نفر , شکست در رابطه بلند مدت را مدیریت کردند متوجه شد که زنان برای نصیحت و تسلای خاطر , به خانواده و دوستانشان روی می آورند در حالی که مردان بیشتر به ورزش های گروهی – رقابتی می پردازند . ویلیام بکر , استاد دین شناسی در دانشگاه بوکتل معتقد است مساله این نیست که چه کسی در یک شکست عاطفی رنج عمیق تری را تحمل می کند بلکه مساله این است که چه کسی منابع لازم برای مقابله با این احساسات دردناک را دارد ؟ زنان عموما منابع بیشتری دارند . او می گوید : روزی دوستی به من گفت یکی از تلخ ترین تجربیات زندگی اش وقتی بود که در آستانه طلاق قرار داشت و متوجه شد همسرش می تواند با چهار دوست تماس گرفته و درباره احساساتش با آنها صحبت کند در حالی که او کسی را برای این کار نداشت چون همسرش تنها دوستش بود !

بیشتر بخونید
راه های افزایش اعتماد به نفس

باور سوم :مردان هیچ وقت احساس تنهایی نمی کنند !

باور سوم از آنچه زنان درباره مردان امروزی نمی دانند لوئیز برنیکوف طی تحقیقاتی که برای کتابش انجام می داد , متوجه شد مردان تمایلی ندارند بپذیرند به کسی نیازمندند . برای آنها تنهایی , خجالت آور , نشانه ضعف و به دور از رفتار مردانگی است . اما این که مردان درباره تنهایی صحبت نمی کنند , دلیل نمی شود که آنها احساس تنهایی نمی کنند . زنان بیشتر از مردان به تنها بودن خود اعتراف می کنند . با این وجود در پژوهش هایی که بر پایه تجزیه و تحلیل خویشتن صورت گرفتند , مردان عموما احساس تنهایی بیشتری را نشان می دهند . چرا مردان تمایلی به آشکار کردن احساس تنهایی شان ندارند ؟ این کار , آنها را در معرض عدم تایید اجتماعی قرار می دهد .اغراق نیست اگر بگوییم گوشه گیری مردان از اجتماع می تواند تهدیدی  برای زندگیشان باشد . تحقیقات نشان می دهد هنگامی که مردان احساس تنهایی  می کنند , سلامتی شان کم و بیش به خاطر می افتد . با مقایسه وضعیت سلامتی مردان مجرد و طلاق گرفته , با مردان متاهل , محققان دانشکده پزشکی دانشگاه اوهایو متوجه شدند مردان مجرد افسرده تر از افراد متاهل هستند , بیشتر مریض می شوند و سیستم ایمنی ضغیف تری در مقابل بیماری ها دارند .

باور چهارم : مردان بی توجه اند !

باور چهارم آنچه زنان درباره مردان امروزی نمی دانند در طول ناهار, خانمی از رئیس پر توقعش به دوستش شکایت می کند. دوستش نیز مساله مشابهی را با او در میان می گذارد و می گوید: می فهمم چه حسی داری! آخر شب, همان خانم آن شکایت را برای شوهرش بیان می کند و جواب همسر این است: نگران این مساله نباش. تو کارهایت را به خوبی انجام می دهی و به راحتی می توانی یک شغل دیگر پیدا کنی. زن , به گریه افتاده و می گوید : من درباره هیچ چیزی نمی توانم با تو حرف بزنم . تو هیچ وقت مرا درک نمی کنی . سرخوردگی او نمونه ای است از چیزی که اکثر خانم ها هنگام صحبت کردن با مرد زندگیشان درباره احساسات و نگرانی ها , تجربه می کنند.

بیشتر بخونید
دلایل ترس زنان از ازدواج چیست؟

در حالا که به دنبال دلداری و درک شدن از سوی همسرشان هستند , فقط شواهد بیشتری از باور غلط زنان درباره بی توجه بودن مردان را دریافت می کنند . یک نویسنده امریکایی می گوید : مشکل اصلی این است که زنان و مردان دو سبک محاوره ای کاملا متفاوت دارند . صحبت های خانم ها معمولا درباره روابط دوستانه به عنوان وسیله ای برای ارتباط برقرار کردن و یا تاکید بر شباهت هاست . اما در مورد مردان این طور نیست . چون خیلی از مردان , خود را حل کننده مشکلات می دانند . شکایت چالشی است تا توانایی شان را در پیدا کردن راه حل بیازمایند . بنابراین زنان وقتی به جای درک شدن , با نصیحت مواجه می شوند , احساس سرخوردگی می کنند . مردان هم احساس سرخوردگی می کنند وقتی می بینند تلاش های صادقانه شان , با اشک و عصبانیت مواجه می شود.

نویسنده دیگری معتقد است :” بسیاری از مردان می گویند من تلاش می کنم از راهی عاشقانه و به وسیله حل مساله , مفید باشم . چرا همسرم فکر می کند من  بی توجه هستم ؟” از طرفی مردان نیز به زنان به عنوان افراد پر از توجه , نگاه نمی کنند . گفتن عبارت ” می فهمم چه حسی داری ” از طرف زن , ممکن است به جای آرامش دادن باعث رنجش مرد شود زیرا با شنیدن این جمله احساس می کند منحصر به فرد بودن مشکلش تحت الشعاع قرار گرفته و مشکل , کوچک شمرده شده .البته موارد مطرح شده در این زمینه بسیار گسترده تر هستند و ممکن است همه اینها درباره همه مردان صادق نباشد . هدف از ترجمه این مطلب , این است که نگاهمان را به مردان کمی تغییر دهیم .

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا