آشپزی

چطور کیفیت روغن زیتون را تشخیص دهیم؟

آیا تشخیص کیفیت روغن زیتون امکان پذیر می باشد؟ با محبوب ترین ها همراه باشید… برخلاف تصور افراد که فکر می‎کنند روغن زیتون در هر شرایطی مفید است، اگر این روغن خالص نباشد مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

کسانی که از روغن زیتون استفاده می‎کنند توجه کنند. محققان معتقدند روغن زیتون برای قلب افراد در سنین مختلف بسیار مفید است و در وضوح و بهبود کیفیت پوست تاثیری فراوان دارد. اما باید مطمئن شوید که روغن زیتون اصل و مفید می‎خورید چرا که بیشتر کمپانی‎‌های سازنده درباره روغن زیتون به شما دروغ می‎گویند.

تحقیقات سال ۲۰۱۲ دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد ۷۰ درصد روغن زیتون‎های فروخته شده در امریکا خالص نیستند. «اکسترا ویرجین» یا فوق‌العاده خالص عبارتی است که روی بسیاری از شیشه‎ها نوشته شده و البته صحت ندارد.

بسیاری از روغن‌ها بو و مزه بیشتری دارند و کمتر از باقی مورد استفاده قرار می‎گیرند. این روغن‎ها برای استفاده قابل اعتمادتر هستند و تحقیقات نشان داده انواع دیگر که بو و مزه‎شان کمتر شده بیشتر ناخالصی دارند و با روغن‎های دیگر مخلوط شده‌اند.

بیشتر بخونید
ژله با میوه های تابستانی

نگهداری بطری روغن زیتون در فریزر راهی برای تشخیص کیفیت آن است. اگر روغن سفت شد یعنی روغنتان عالی است اما اگر تغییری در آن حاصل نشد یعنی نوع خوبی را در اختیار ندارید.

طبق تخلفاتی که سازنده‎های روغن زیتون انجام می‌دهند بهتر است از برندهای معتبر و قدیمی استفاده کنید که خیالتان راحت‎تر باشد.

باور کنید روغن زیتون خوب می‏‌تواند تاثیر زیادی در سلامتی شما داشته باشد و نوع ناخالص آن حتی می‎تواند مضر هم باشد.

 

 

مطالب مرتبط:

تدوین = مجله آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا