آشپزی

کروکت مرغ چطوری درست کنیم؟

فهرست مطالب

دستور پخت کروکت مرغ آسان و سریع …. اگر فرزندتان عاشق سوسیس است و شما هم به خاطر اطمینان نداشتن از سلامت غذا سوسیس را حذف کرده ای , غذایی با همان شکل و شمایل درست کرده ودر واقع به عنوان سوسیس خانگی آن را معرفی کنید. کروکت مرغ به شکل های مختلف پخته می شود, ولی این کروکت ظاهری شبیه به سوسیس آن هم سوسیس پنیردار دارد. این ساندویج را می توانید با خودتان به پیک نیک یا به عنوان غذای بین راهی به سفر ببرید. با محبوب ترین مجله اینترنتی همراه باشید:

 

مواد لازم برای پخت کروکت مرغ :

  • 2 پیمانه گوشت مرغ پخته
  • 1 قاشق سوپ خوری فلفل دلمه ای ریز شده
  • 2 قاشق سوپ خوری پنیر پیتزای رنده شده
  • 2 قاشق سوپ خوری پنیر فتا (همان پنیر صبحانه است)
  • 2 قاشق سوپ خوری سس بشامل (روش تهیه آن در زیر آمده)
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • 1 عدد هویج کوچک
  • آرد سوخاری به میزان لازم
  • روغن برای سرخ کردن به مقدار کافی
  • 1 عدد تخم مرغ
بیشتر بخونید
طرز تهیه غذای کوفته مرغ و پنیر
طرز تهیه کروکت مرغ
طرز تهیه کروکت مرغ

چطوری کروکت مرغ خوشمزه درست کنیم؟

  1.  تخم مرغ را بشکنید و زرده را از سفیده جدا کنید . گوشت پخته مرغ را چرخ کنید و در کاسه ای بزرگ بریزید . هویج را بپزید و ریز رنده کنید .
  2. به کاسه حاوی گوشت مرغ , فلفل دلمه ای و هویج ریز شده را اضافه کرده و مخلوط کنید .
  3. پنیر فتا را با چنگال خرد کنید و همراه با پنیر پیتزا و نمک و فلفل به ظرف اضافه کنید حالا نوبت زرده تخم مرغ و سس سفید است .
  4. همه مواد رابا هم مخلوط کرده , ورز دهید . سفیده تخم مرغ را با چنگال هم بزنید . از مایه کروکت به اندازه یک نارنگی بردارید , در دست کمی ورز دهید و بعد به شکل یک سوسیس لوله کنید .
  5. کروکت فرم داده شده رابه سفیده تخم مرغ آغشته کنید و بعد در آرد سوخاری بغلتانید . همه مایه کروکت را به همین صورت فرم داده و در سفیده تخم مرغ و آرد سوخاری بزنید و در یک ظرف بگذارید .
  6. در ظرف را ببندید و کروکت های آماده را به مدت دو ساعت در یخچال بگذارید تا مواد خوب جا افتاده ومزه دار شوند .
  7. کمی روغن در تابه ریخته , روی حرارت بگذارید , حالا کروکت ها را در روغن سرخ کنید تا همه طرف آنها طلایی شود .بعد آنها رااز روغن درآورید , روی دستمال حوله ای آشپزخانه بگذارید و با سبزیجات دلخواه سرو کنید .
بیشتر بخونید
طرز تهیه سوپ کلم بروکلی
دستور پخت کروکت مرغ
دستور پخت کروکت مرغ

فوت و فن طبخ کروکت مرغ لذیذ :

سس بشامل همان سس سفید است , به این ترتیب که دو تا قاشق سوپ خوری را با دو قاشق سوپ خوری شیر مخلوط کنید و روی حرارت کمی هم بزنید تا بوی خامی آرد برود , بعد نمک و فلفل و یک فندق کره به آن اضافه کنید تا سس آماده شود . بهتر است موقع سرخ کردن کروکت ها مقدار روغن کم باشد تا پنیر های داخل آنها آب نشود و شکل کروکت ها به هم نریزد .

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا