سبک زندگی

چطور با درد جدایی پس از اتمام رابطه کنار بیاییم؟

فهرست مطالب

راه های از بین بردن درد جدایی پس از اتمام رابطه … همه ما انسان ها نیاز به یک جفت روحی داریم تا نیاز های روحی و جسمی خود را بر طرف کنیم. به طور کلی انسان ها جفت آفریده شده اند و تنها خداست که تنهاست. اما همیشه رابطه ها پایان خوشی ندارد و گاهی رابطه ها با شکست مواجه میشن که دو طرف تصمیم به جدایی می گیرند. اما مسئله ایی که وجود دارد این می باشد که با چه راهی می توان درد جدایی پس از اتمام رابطه را کمتر کرد؟ ما قصد داریم در این مقاله به شما بگویم که چه کار هایی را انجام دهید تا درد جدایی برایتان کم شود و بتوانید دوباره به زندگی نرمال برگردید. با محبوب ترین ها همراه باشید…

راه های کم کردن درد جدایی پس از اتمام رابطه

همه انسان ها وقتی مجبور به ترک رابطه می شوند فورا به دنبال راهی برای رها شدن از درد جدایی پس از اتمام رابطه می گردند. یک مشاور و زوج درمانگر می‌گویدکه ما معمولاً به دو روش اشتباه سعی می‌کنیم با سختی‌های بعد از اتمام رابطه کنار بیاییم. یکی از راه «ایده‌ال سازی» معشوق از دست رفته در ذهن‌مان و یکی از راه “دیوسازی” او.
درد جدایی پس از اتمام رابطه
درد جدایی پس از اتمام رابطه

سخنان مشاور:

دکتر مهدیه فولادی گفته است که: وقتی ما از معشوق سابق “دیوسازی” و تمام بدی‌ها و نقص‌های او را مدام مرور می‌کنیم و به او در ذهن‌‍مان نسبت‌های منفی می‌دهیم، این موضوع به ما کمک می‌کند که تسکین موقتی بر درد از دست دادنش پیدا و تمرکزمان را از تقصیرات و نقش خودمان دور کنیم.

به گفته این زوج درمانگر، وقتی معشوق سابق را “ایده‌آل سازی” می‌کنیم، تمام خوبی‌های او را مدام مرور و او را شخصیت کاملی در ذهن‌مان تصویر می‌کنیم که هیچ موقع نبوده و خودمان را بدون او کم ارزش می‌بینیم.

بیشتر بخونید
آیا بازی درمانی برای درمان کودک پرخاشگر تاثیر گذار است؟

به گفته این مشاور، این موضوع خیلی دردناک است چرا که هر زمان آن شخص را در نور طلایی می‌بینیم، خودمان را در تاریکی و حقیر می‌بینیم. ایده‌آل‌سازی هم مثل دیوسازی تمرکزمان را از روی اندوه و پذیرش واقعیت ماجرا دور می‌کند و تمرکز ذهن را از دنیایی که در آن ایام به نظر می‌رسد چیزی جز درد و بدبختی در آینده ندارد، دور می‌کند.

درد جدایی پس از اتمام رابطه
درد جدایی پس از اتمام رابطه

دکتر فولادی ادامه داد: در حقیقت هر دو روش‌ فقط درد و دوران اندوه را طولانی‌تر می‌کنند. باید در شرایط بعد از جدایی از این مساله آگاه باشیم و هر موقع داشتیم به دام یکی از این دو دیدگاه می‌ افتادیم، توجه‌مان را به احساس خودمان از جدایی برگردانیم. به خودمان یادآوری کنیم “ایده‌ال‌سازی” و “دیوسازی” فقط روش‌های انحراف تمرکز هستند و ذهن ما را در حالت پشیمانی نگه می‌دارند.

این زوج درمانگر تاکید کرد: هر وقت احساس کردیم به سمت آن دو روش کشیده شدیم، برگردیم و رابطه را کالبدشکافی کنیم و با دید منطقی، حقایق رابطه و نقش خودمان و همسر سابق‌مان را بررسی کنیم و آنها را بنویسیم. با این هدف که رابطه را به شکلی سازنده و واقع‌بینانه ببینیم. خوبی، بدی و زشتی نقش خودمان و معشوق سابق‌مان و داستان آنچه که “واقعا” اتفاق افتاده است را بنویسیم تا بتوانیم به شکلی سالم در مورد آن سوگواری و سپس از آن عبور کنیم.

بیشتر بخونید
نگفتن 8 جمله به کودکان !!!
درد جدایی پس از اتمام رابطه
درد جدایی پس از اتمام رابطه

به گفته وی، بدون یک نگاه سرد و سخت به واقعیت آن رابطه، تجربیات و احساسات مرتبط با آن در افکار غیرسازنده راجع به همسرر سابق فرو خواهیم رفت. فقط با آزمودن و بررسی واقعیت‌ها می‌توانیم از آن افکار وسواس‌گونه آزاد شویم.

همچنین بخوانید:

تدوین : مجله سبک زندگی

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا