سبک زندگی

راه های شاد کردن افراد سالخورد

هنگامی که بزرگ می شویم و تشکیل خانواده می دهیم , در آن زمان به نقش و وظیفه ای که پدر و مادرهایمان در ترتیب و پرورش ما به عهده داشتن اند , بهتر پی می بریم . وقتی والدین ما پا به سن می گذارند و فرزندانشان که بزرگ شده اند برای خود خانواده تشکیل می دهند و از آنها جدا می شوند , ممکن است دلتنگ شوند . کارهای زیر برای خوشحال کردن آنها حتی در سنین کهولت بسیارمفید هستند :

بگذارید پدر و مادرتان بدانند همه چیز در زندگی شما , مطلوب و رضایت بخش بوده و زندگی در کنترل شماست . والدین برای شما و آنچه در زندگیتان رخ می دهد , نگران و دلواپس هستند . هنگامی که پدر و مادر خود را از وضعیت مطلوب زندگیتان آگاه می سازید , آنها از رضایت و خوشنودی شما , احساس آرامش و آسودگی می کنند . اگر در زندگی مشکلی دارید آن را با والدین خود در میان نگذارید به جز موارد بسیار مهم .

شاد کردن افراد سالخورد

سعی کنید مسائل را به بهترین نحو که می توانید , بدون در جریان گذاشتن پدر و مادرتان , رفع کنید . بدین ترتیب , شما با برداشتن بار سنگین مسئولیت از دوش شان , آنان را از استرس و فشارهای روحی و روانی نجات می دهید .

بیشتر بخونید
پیشگیری از اعتیاد

همیشه به والدین خود احترام بگذارید
وقتی والدین ببینند از سوی فرزندانشان , مورد عزت و احترام قرار می گیرند , شاد می شوند . هنگامی که به پدر ومادر خود , احترام می گذارید , گرانبها ترین هدیه را به آنها داده اید , که با هیچ مبلغی قابل قیاس نیست . به این ترتیب مایه نشاط و سربلندی و افتخار آنها می شوید .

قدردان و سپاسگزار باشید
تشکر و قدردانی از والدین , برای هر کاری که آنها در گذشته و همین طور زمان حال برای شما انجام داده اند , باعث خوشحالی آنها می شود . حتی اگر کارهایشان کمتر از حد ایده آل و مطلوب باشد . سهم موثری را که پدر و مادر , در رشد و پرورش شما دارند , بپذیرید و قدردانی و سپاسگذاری از آنها را فراموش نکنید .

روز تولد و سالروزهای مهم مربوط به والدین خود را به یاد داشته باشید
برای خوشحال کردن والدین , هیچ راهی بهتر از به یاد داشتن تاریخ هایی که برای آنها اهمیت دارد نیست . در آن مناسبت ها , برای پدر و مادر خود کارت تبریک بفرستید , هدایایی خریداری کنید , آنها را به صرف شام میهمان کنید و زمانی را با آنها بگذرانید . خاطراتی که برای آنها ایجاد می کنید , در قلبشان خواهد ماند و این احساس را در آنها به وجود می آورد که شما هنوز هم به آنها عشق می ورزید و مواظبشان هستید .

بیشتر بخونید
شاغلان بیشتر به فکر مراقبت از پای خود باشند

والدین خود را در کارها و امور مختلف شرکت دهید
پدر ومادرتان را به میهمانی ها , جشن های تولد و فعالیت های خانوادگی دعوت کنید . آنها از این که می بینند هنوز با وجود سالخوردگی , جزئی از این شادی و سر زندگی هستند , شادمان خواهند شد . با والدین خود در ارتباط بوده و با آنها رابطه دوستانه ای داشته باشید. از طریق تلفن با آنها تماس بگیرید و جویای حالشان شوید , به خصوص وقتی نمی توانید هر روز آنها را ببینید . بارایشان عکس های دسته جمعی و خانوادگی بفرستید . همچنین آنها را در جریان آخرین اطلاعات و خبرها در مورد اوضاع و احوال خود قرار دهید . البته خبرهای مثبت و خوب را به آنها بگویید . بگذارید آنها بدانند شما چگونه سعادت وشادکامی را برایشان به ارمغان می آورید .

  • تدوین : گروه محبوب ترین مجله سبک زندگی
  • منبع : اختصاصی مجله کلیشه
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا