دانستنی ها

بهترین راه های جوان شدن با خوراکی = تضمنی

فهرست مطالب

راه های بسیاری برای جوان سازی وجود دارد اما همیشه همه راه ها تضمینی و اصولی نیست و بهتر است اصلا سمتش نریم. اما یک راه دیگری وجود دارد به نام راه های جوان شدن با خوراکی بله درست شنیدید. با خوراکی هم می توانید جوان بمانید … چجوری؟ در ادامه بهتون میگیم. با ما همراه باشید.

به نظر شما راه های جوان شدن با خوراکی چیست؟ اصلا آیا همچین چیزی امکان پذیر است؟ با کدام خوراکی ها می توان جوان شد؟ با مجله مجبوب ترین ها همراه باشید …

راه های جوان شدن با 10 خوراکی مقوی

بسیاری از ما دوست داریم با افزایش سن همچنان جوان‌ به نظر بیاییم. هرچند ژن‌های ما نقش مهمی در ظاهر و طول عمرمان دارند، ولی نمی‌توانیم نقش رژیم غذایی را در طول عمر و زیبایی پوست، نادیده بگیریم. در این مطلب با ۱۰ خوراکی که شما را ۱۰ سال جوان‌تر می‌کند، بیشتر آشنا می‌شوید. این مواد غذایی به شما کمک می‌کنند پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

  1. هویج
  2. مرکبات
  3. سیر
  4. شکلات تلخ
  5. روغن زیتون
  6. گوجه فرنگی
  7. ماهی های چرب
  8. زردچوبه
  9. آواکادو
  10. میوه های خانواده بری

۱. هویج

بیشترِ افراد هویج را به‌خاطر فوایدی که برای چشم دارد، می‌شناسند. این ویژگی هویج به‌خاطر بتاکاروتنِ موجود در آن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. هویج به سلامت شبکیه و سایر قسمت‌های چشم کمک می‌کند. همچنین هویج به‌واسطه‌ی دارا بودن این ویتامین می‌تواند از بروز «فوتو ایجینگ» پیشگیری کند. فوتو ایجینگ چین‌وچروک زودرس پوست است که در اثر پرتوهای فرابنفش خورشید به‌وجود می‌آید. به خاطر داشته باشید که نباید هویج را بیش از اندازه بپزید. زیرا این کار باعث کاهش چشمگیر مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در آن می‌شود.

خوردن هویج برابر است با جوان سازی
خوردن هویج برابر است با جوان سازی

۲. مرکبات و راه های جوان شدن با خوراکی

مرکبات سرشار از ویتامین C و ویتامین B۹ (اسید فولیک) هستند. این ویتامین‌ها به کاهش کلسترول خون و اسید اوریک کمک می‌کنند. مصرف مرتب مرکبات می‌تواند از مشکلاتی مانند مشکلات گردش خون، بیماری‌های قلبی و نقرس پیشگیری کند. نوشیدن آب لیمو ترش با معده‌ی خالی، روده‌ی بزرگ را تمیز و به سم زدایی بدن کمک می‌کند. در این حالت مواد مغذی بهتر جذب می‌شوند و به شما پوستی درخشان هدیه می‌دهند.

بیشتر بخونید
ویژگی رنگ ها چیست؟ در هر جا از چه رنگی استفاده کنیم؟

۳. سیر

سیر آنتی اکسیدانی طبیعی است.

سیر می‌تواند عفونت‌ها را نابود کند. با اینکه خوردن سیر باعث بوی بد دهان می‌شود، ولی با توجه به خواصی که سیر برای سلامتی دارد، به خوردنش می‌ارزد. خواص ضدباکتری و ضدقارچی سیر آن را به یکی از بهترین آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی و یکی از بهترین غذاهای ضدپیری تبدیل کرده است. سیر باعث تنظیم کلسترول خون، بهبود گردش خون و فشار خون می‌شود. همچنین سیر می‌تواند از بروز برخی از انواع سرطان‌ پیشگیری کند.

۴. شکلات تلخ

شکلات تلخ فواید بی‌شماری برای بدن دارد و به‌واسطه‌ی دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند فلاونوئیدها، از پوست در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید محافظت می‌کند. علاوه بر این با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و در آبرسانی به پوست و افزایش ضخامت آن مؤثر است. برای بهره‌مندی از تمام خواصی که ذکر شد، باید شکلات‌های تلخی را مصرف کنید که حداقل محتوی ۷۵% کاکائو هستند.

۵. روغن زیتون

روغن زیتون بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است و می‌تواند به سلامت پوست کمک شایانی بکند. روغن زیتون منبع خوبی از آلفا لینولنیک اسید است. آلفا لینولنیک اسید در حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از پیری آن مؤثر است.

قبل از رفتن به رختخواب، چند قطره روغن زیتون به اطراف چشم‌هایتان بمالید. این کار به حفظ نرمی، رطوبت پوست و کاهش چین‌وچروک کمک می‌کند. نیازی به شست‌وشوی روغن زیتون از روی پوست‌تان نیست.

۶. گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی برای سلامتی عالی و سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ A، ویتامین C و اسید فولیک است. رنگ قرمز گوجه‌فرنگیِ رسیده، به‌خاطر وجود لیکوپن است. لیکوپن آنتی‌اکسیدانی قوی است که از پوست در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید محافظت می‌کند. علاوه بر این، لیکوپن می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی-عروقی، دژنراسیون (تباهی) و بیماری‌های عفونی پیشگیری کند. برای جذب بهتر لیکوپن، گوجه‌فرنگی را بپزید و آن را با کمی روغن زیتون ترکیب کنید.

بیشتر بخونید
فعالیت در شبکه های اجتماعی داشته باشیم یا خیر؟

۷. ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون، ماهی کولی و ماهی تُن منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا۳ هستند. این چربی‌ها به بازسازی سلول‌ها و پایین نگه داشتن کلسترول خون کمک می‌کنند. ماهی‌های چرب می‌توانند از آسیب‌های پوستی ناشی از افزایش سن، پیشگیری یا به بهبود آنها کمک کنند. تهیه‌ی ماهی آسان است. می‌توانید به‌راحتی و با کمی نمک، فلفل، رُزماری و روغن زیتون، ماهی خوشمزه‌ای طبخ کنید.

۸. زردچوبه

این گیاه معمولا به‌صورت پودر در بازار وجود دارد. زردچوبه فواید زیادی دارد. خاصیت ضدسرطانی، ضدالتهابی و فوایدش برای گوارش آن را به ادویه‌ای مفید برای سلامتی تبدیل کرده است. زردچوبه می‌تواند روند پیری را آهسته‌تر کند، باعث افزایش انرژی شود و به حفظ آرامش در موقعیت‌های استرس‌زا کمک کند.

۹. آووکادو

آووکادو به کاهش کلسترول خون و بازسازی پوست کمک می‌ کند.

آووکادو محتوی چربی‌های سالمی است که به سلامت بدن کمک می‌کند. خوردن روزانه یک عدد آووکادو به کاهش کلسترول خون و بازسازی پوست کمک می‌کنند. آووکادو سرشار از ویتامین C، پتاسیم، آنتی اکسیدان و اسید فولیک است. با اینکه پیدا کردن آووکادو در کشور ما کار چندان راحتی نیست، ولی در صورت امکان، افزودن آن به رژیم غذایی می‌تواند اقدامی مؤثر در جهت حفظ سلامتی‌تان باشد.

۱۰. میوه‌های خانواده‌ی بری

توت‌فرنگی، تمشک، آلبالو، گیلاس و سایر میوه‌های این خانواده خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارند و می‌توانند از برخی آسیب‌های سلولی پیشگیری کنند و درد و ورم مفاصل را کاهش بدهند. این میوه‌ها می‌توانند در بهبود بیماری‌های ادراری، آلزایمر و زوال عقل نیز مفید باشند.

 

همچنین بخوانید:

تدوین : مجله دانستنی ها

منبع

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا