پوست و مو

نکات مهم برای مراقبت از پوست خشک

مشکلات پوست خشک و زمستان!!!

اگر چه دردسرهای پوست خشک کم نیستند اما حداقل در فصل ها گرم و معتدل افرادی که پوستشان خشک است مشکل کمتری دارند و تعریق و رطوبت هوا وضع پوستی آنها را بهتر و قابل تحمل می کند. پوست خشک ظاهری معمولا ترک خورده و با بافت ریز دارد و در آن، خطوط پوستی واضح تر بوده و در زمان لمس خشن و خشک است.

افرادی که دارای این نوع پوست هستند معمولا زمینه زمینه حساسیت سرشتی را دارند و چین چروک و علائم پیری زودرس در آنها سریعتر از سایرین بروز می کند. گاهی اوقات مویرگ های ظریفی لابه لای تار و پود این نوع پوست دیده می شود و این ویژگی را هم دارد که در مواجهه با هوای سرد و خشک دچار خشکی و ترک خوردگی شده و باعث احساس سوزش و سرخی در صورت، دست ها، گردن و یا ساق پاها می شود.

توصیه های مفید برای مراقبت از پوست خشک در زمستان

اگر جزء آن دسته افراد هستید که پوست خشکی دارند , بهتر است به این توصیه ها به خوبی توجه کنید:

  1.  از تماس مستقیم با آب و هوای سرد خودداری کرده و با پوشیدن محافظ هایی مانند دستکش، جوراب، کلاه یا شال از پوست و صورت و بدنتان محافظت کنید.
  2. تعداد دفعه های استحمام و شست و شوی دست ها و بدن خود را به حداقل برسانید و از زمان حمام کردن نیز بکاهید.
  3. برای خشک کردن صورت و بدن خود، از پارچه های لطیف و بدون پرز و یا باد ملایم سشوار استفاده کنید.
  4. از عطر و ادکلن و مواد بهداشتی، آرایشی معطر و یا چسبنده و غلیظ کمتر استفاده کنید.
  5. سعی کنید از صابون های محرک یا مواد شوینده مایع یا پودر لباس شویی استفاده نکنید و تا آنجا که می توانید از اشعه خورشید و آب و هوای آلوده شهرهای بزرگ و صنعتی نیز دور باشد.
  6. مرطوب کننده مناسب پوست دست و ساق پا، معمولا باد از نوع کرم و مرطوب کننده سایر نقاط بدن مانند بازوها و سینه ها و پشت از انواع لوسیون باشد.
بیشتر بخونید
خواص هندوانه برای پوست
رای post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا