پوست و مو

آیا جای جوش درمان قطعی دارد؟

فهرست مطالب

نیم بیشتر افراد در سن بلوغ به روی پوست صورت خود جوش میزنن که بعد از آن ممکن است جای جوش به روی پوست صورت بموند که بسیار آزار دهنده می باشد و پس از آن به دنبال راه های درمانی برای از بین بردن جای جوش هستیم. اما سوالی که در ابتدا ذهن ما را درگیر می کند این است که آیا جای جوش درمان قطعی دارد؟ با محبوب ترین ها همراه باشید تا در ادامه به بررسی این مسئله بپردازیم…

آیا درمان قطعی برای جوش یا آکنه وجود دارد؟

به نظر شما آیا جای جوش درمان قطعی دارد؟ آکنه یکی از شایع ترین علل برآمدگی های سفید، سیاه یا قرمز روی پوست است و زیبایی و صافی پوست را تهدید می کند. اولین جوش ها معمولا در ابتدای بلوغ ظاهر می شوند و پس از مدتی (چند سال) ممکن است خود به خود خوب شوند. البته در مواردی مشاهده شده است که پوست تا میانسالی همچنان مستعد جوش است. نکته مهم در مورد آکنه این است که باعث ایجاد زخم یا جوش هایی می شود که دیگر به سادگی قابل درمان نیستند. به همین دلیل، اقدامات درمانی برای جلوگیری از آسیب شدید آکنه توصیه می شود که در برخی موارد قابل درمان نیست.

لازم است بدانید که بهترین و جدیدترین روش برای درمان جای جوش درمان 100 % ندارد.

جای جوش درمان قطعی ندارد!

درمان آکنه معمولاً باید در مرحله‌ای انجام شود که فرد مکرراً آکنه نداشته باشد زیرا برخی از افراد می‌خواهند آکنه‌های آن‌ها قبل از شروع درمان به سرعت بهبود یابد. وی دستکاری و رفع جوش را عامل ایجاد برجستگی روی پوست عنوان کرد و گفت: استفاده از کرم های لایه بردار می تواند در بهبود آکنه بسیار مفید باشد اما سال هاست که روش های درمانی دیگر بسیار موثر بوده است.

استفاده از روش ساییدن با نمک (salt ablation) یکی از درمان‌های قدیمی در صد سال اخیر برای از بین بردن جای جوش بوده که دکتر رضوانی به آن اشاره کرد و گفت: در این روش نمک را روی پوست می‌ریختند و با سمباده‌های مخصوص پوست را می‌ساییدند که تا 10 سال پیش این روش کاربرد داشت.

در این روش با استفاده از اسیدهای مخصوص تا حد زیادی جای جوش از بین می‌رود اما ضعف این روش در این است که میزان تأثیرگذاری ناشی از اسید روی پوست و فعل و انفعالاتی که صورت می‌گیرد دست پزشک نیست و حتی ممکن است لک‌هایی روی پوست بر جا بگذارد. میکرودرم روش دیگری است که این متخصص پوست و مو به افرادی که پوست گندمگون یا سبزه دارند.

 

بیشتر بخونید
لیفت ۸ نقطه صورت

 

همچنین بخوانید:

 

تدوین = مجله پوست و مو

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا