سبک زندگی

ایده های میلیون دلاری خلق کنید

فهرست مطالب

برای خلق و توسعه یک ایده های میلیون دلاری فوق العاده , لازم نیست مالک شرکتی با 100 کارمند باشید . “لری پیچ ” شرکت های بزرگ . وب سایت های های موفق و کتاب های پر فروش همگی یک وجه اشتراک دارند : بر اساس یک ایده ملیون دلاری شکل گرفته اند . سئوال بزرگ این است : این ایده ها چگونه به فکر صاحبان آنها خطور کرده اند ؟ آیا این افراد یک گوشه نشسته اند و منتظر جرقه یا معجزه ای شده اند ؟ و اما پاسخ : خود جوشی و شانس نقش کمی در این مورد داشته اند . در این مقاله , به 20 تکنیک موفق و امتحان شده که کار آفرینان تیزهوش وبسیار موفق ازآن ها برای خلق ایده های میلیون دلاری استفاده می کنند نگاهی می اندازیم .

ایده های فراوانی را خلق کنید

 

هرچقدر ایده های بیشتری داشته باشید , احتمال این که از میدان آنها یک ایده چند میلیون دلاری خلق کنید بیشتر است .

زیاد شکست بخورید

تمام ایده هایی که به شکست می انجامند , معبری برای رسیدن به آن تک ایده موفق هستند . گاهی لازم است هزاران بار شکست بخورید تا بالا خره موفق شوید . مهم نیست چند بارمرتکب اشتباه می شوید یا با چه سرعتی حرکت می کنید , بازهم از خیلی از کسانی که اصلا سعی و تلاشی نمی کنند جلوتر هستید .

مصرف کننده دائمی اطلاعات باشید
به اعتقاد بعضی ازدوستان , مطالعه ی کتاب یا سایت ها و وبلاگ ها کار بیهوده ای است , اما این طور نیست . این کار به من حاشیه امنیت
می دهد ومرا در انبوهی از اطلاعات و ایده های نو غرق می سازد . من واقعا ازچیزهایی که طی جست وجود در چند وب سایت موفق آموخته ام استفاده می کنم . زمانی که مطالعه وبا دیگران معاشرت می کنید , از قالب یک فرد مصرف کننده بیایید و خودتان به یک خالق ایده تبدیل شوید . ایده های میلیون دلاری فراوانی هستند که باید دست به کشف آنها بزنید .

روی ایده ها و موضوعاتی کار کنید که بازار کار خوبی دارند

یک ایده ملیون دلاری به معنای پول در آوردن از یک طرح بزرگ و وسیع نیست بلکه تلاش برای کسب درآمد از یک بازار کوچک با فرصت های محدود است. حتی اگر استیو جابز هم مالک یک بازار کوچک و تازه کار با حدود 100 کارمند باشد، روزانه نمی تواند بیشتر از چند سنت پول در بیاورد. درآمد های کلان از تقاضای فراوان مردم در یک بازار مهم بدست می آیند.

ایده های میلیون دلاری
ایده های میلیون دلاری

مطمئن شوید راهی که می روید به پول ختم می شود

سارقان بانک، از بانک دزدی می کنند چون می دانند جای پول آنجاست. پیش از آنکه احساسات خود را درگیر یک ایده خاص کنید، کمی تحقیق کرده و مطمئن شوید ایده ای که دنبال آن می روید شما را به پول نزدیک می کند. مشتریان و مصرف کنندگان ایده شما چه کسانی هستند؟ چقدر می توانند خرج کنند؟ و …

چشم گوش و ذهن خود را باز نگه دارید

اغلب شکست یک ایده , دریچه ای از یک ایده جدید را به سوی شما می گشاید . آنقدر خودتان را درگیر ایده شکست خورده نکنید که فرصت های تازه پیش آمده را از دست بدهید .

یک ایده مشابه را به شیوه های گوناگون امتحان کنید

یک ایده می تواند شکل تغییر یافته ایده دیگری باشد .

بیشتر بخونید
شخصیت شناسی از روی لبخند

بدانید چه روشی در فلان بازار کارساز است

یک ایده ثابت شده را پیدا کنید و ببینید چگونه می توانید از آن در قالب شکل دیگری بهره ببرید. فرمولی را که به یک موقعیت خاص جواب می دهد برداشته و آن را در یک موقعیت دیگر مورد استفاده قرار دهید. یا مثلا بهترین ایده های یک محصول را انتخاب کرده و آن را در ساخت محصول دیگری به کار ببرید.

قطعات پازل را کنار یکدیگر بگذارید

سازندگان سایت های موفق، فلش را اختراع نکرده اند، خلق اینترنت یا قطعات دیگر رایانه نیز کار آنها نبوده است اما آنها با کنار هم گذاشتن تمام قطعات و امکانات موجود و ترکیب آنها به موفقیت دست یافته اند.

در موفقیت های پیشین خود یک تحول اساسی ایجاد کنید

یک تحول ناگهانی در ایده ای قدیمی می تواند از آن یک ایده ملیون دلاری بسازد. چگونه می توانید یک ایده معمولی را انتخاب کرده و با ایجاد یک تحول اساسی، جهت و مقصد تازه ای برای آن فراهم کنید ؟

خدمات مشهور را به خدمات قابل بازآفرینی تبدیل کنید

خدمات یک سازمان می تواند همزمان با تعویض کار فرما و مالک , باز تولید شوند. شرکتی مانند DELL به سادگی خدمات مایکروسافت را برای رایانه های شخصی امکان پذیر ساختند و آن را در قالب یک محصول جدید به بازار ارائه کردند. اگر می توانید سرویس مورد تقاضای مردم را به فرایندی قابل ارزیابی، سیستماتیک با کارآیی بالا تبدیل کنید و آن را به عنوان محصول میلیون دلاری به فروش برسانید.

جریان های مختلف را به بازی بگیرید

زمانی که چیزی محبوب می شود , گروه یا جریان مختلف آن نیز به شهرت می رسد چرا که مردم را از خط فکری اصلی دور می سازد . صدها نمونه از این مورد وجود دارند . فقط یادتان باشد جریان مخالف یک ایده میلیون دلاری می تواند به طرز شگفت انگیزی مولد یک ایده میلیون دلاری دیگر باشد .

مشکلات را جست و جو کرده و آنها را حل کنید

مشکلات فراوانی در این دنیا وجود دارند . تاجری که علت ورشکستگی خود را نمی داند , مرد جوانی که در 26 سالگی موهای سرش را از دست داده است , مادری که فرزندش از آلرژی رنج می برد و … حل مشکلاتی از این دست می تواند میلیون دلار درآمد داشته باشد .

محصولات جدیدی برای پشتیبانی از سایر محصولات خلق کنید

فکر می کنید شرکت هایی نظیر آی پاد چقدر درآمد دارند؟ میلیون ها دلار؟ میلیارد ها دلار؟ شرکت هایی که به ساخت LCD و تلویزیون های پلاسما مشغول هستند و تجهیزات مورد نیاز آنها را فراهم می کنند چطور؟ فکر می کنم متوجه منظورم شده اید.

ساده کار کنید

به یک ایده خوب زیاد شاخ و برگ ندهید. بررسی ها نشان می دهند هر چه گزینه های انتخابی یک محصول بیشتر باشند، مشتریان کمتری از آن خریداری می کنند. روی هم رفته , محدود کردن بهترین محصولات شما به سه مورد قطعا بسیار آسان تر از سیصد مورد است . اگر انتخاب کردن برای مردم سخت شود، اکثرا قید خرید را می زنند . پس در یک خط تولید , در حد امکان ساده کار کنید .

از منابع و مهارت هایی که اکنون دارید بهره برداری کنید

برخورداری از منابع مناسب به اندازه به کارگیری آنها اهمیت ندارد. اگر قدم در راه مخاطره آمیزی بگذارید که شامل استفاده از منابع و مهارت های خودتان باشد، بازی را برده اید.

بیشتر بخونید
مدل تزئین سفره هفت سین

در محاصره افراد متفکر دیگر باشید

شما مجموعه ای از آدم هایی هستید که بیشتر وقت خود را در کنار آنها می گذرانید. اگر با آدم های ناباب معاشرت کنید، آنها بر شما تاثیر منفی خواهند گذاشت. اما اگر به سراغ آدم های مناسب بروید , خیلی بیشتر از زمانی که تنها هستید توانا و قدرتمند می شوید. گروه مناسب خود را پیدا کنید و برای ایجاد یک تفاوت در سراسر زندگی خود با آنها همکاری کرده و تبادل اطلاعات کنید.

ایده های میلیون دلاری
ایده های میلیون دلاری

نسبت به کاری که انجام می دهید اشتیاق انجام دهید

اشتیاق , نیروی حیات بخش خلاقیت است. ایده های بزرگ زمانی شکوفا می شوند که شما نسبت به کاری که انجام می دهید علاقه و اشتیاق نشان دهید. تقریبا غیر ممکن است در حرفه ای که هیچ علاقه ای به آن ندارید پیشگام شوید. اما زمانی که ذهن شما با کنجکاوی و علاقه نسبت به موضوع تحریک شود , خلاقیت به طور کنترل نشدنی جریان می یابد و انگیزه سر به فلک می زند.

انتقاد های سازنده را بپذیرید

زمانی که یک نفر ایده ها یا محصولات شما را به باد انتقاد های مخرب و منفی می گیرد , یادتان باشد که تعداد آدم های مخالف اهمیت ندارد, مهم کسانی هستند که ایده های شما را می پذیرند. مهم نیست تا چه اندازه پیشرفت کرده اید, همیشه عده ای هستند که اصرار بر غیر ممکن بودن کاری که شما انجام می دهید دارند. آدم های حسود نیز ممکن است ایده یا مفهوم مورد نظر شما را به مسخره بگیرند چون واقعا به آن اهمیت نمی دهند. زمانی که با چنین آدم هایی روبرو می شوید, سعی نکنید برای آنها دلیل و منطق بیاورید. در عوض حضور آنها را فراموش کنید چون فقط وقت و انرژی شما را هدر می دهند.

همیشه فکری به حال ایده هایتان بکنید !

یک ایده های میلیون دلاری ایده ای است که فرصت رشد پیدا کرده است. سایت گوگل از یک ایده معمولی روی کاغذ شکل گرفته است: یک موتور جست و جوی دقیق. یادتان باشد هیچ کدام از این سازمان ها و شرکت ها از همان ابتدا بهترین نبوده و ایده های آنها از همان اول تکان دهنده نبوده اند. بسیاری از مردم حتی قبل از شکل گیری گوگل چنین ایده ای را در سر می پرورانده اند اما تنها خالقان این موتور جست و جو بوده که ایده خود را عملی کرده اند. آنها به سختی تلاش کرده و در این رقابت بر دیگران پیشی گرفته اند. موفقیت ابتدایی آنها مرهون اقدامات عملی شان بوده است . یادتان باشد که خود ایده ها به تنهایی به حساب نمی آیند بلکه کاری که شما با آنها انجام می دهید اهمیت دارد. با اقدامات عملی مناسب , یک ایده ساده می تواند به یک ایده های میلیون دلاری بدل شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا