آشپزی

طرز تهیه کیک توت سیاه

فهرست مطالب

با رسیدن فصل توت و شاتوت وقتشه که کم کم بریم سراغ پختن یک کیک توت سیاه خوشمزه… تا ظاهر یک کیک خوش قیافه و هیجان انگیز را می بینید به این فکر نکنید که حتما این را یک شیرینی پز حرفه ای یک قنادی معروف شهر پخته است. کیک های اسفنجی را بپزید و به روش های مختلف با خامه و میوه های فصل آن را تزئین کنید. پذیرایی از مهمانان با کیک دست پخت خودتان برای مهمان ها هم هیجان انگیز است. در این مقاله طرز تهیه کیک توت سیاه را آموزش می دهیم.
با مجله اینترنتی محبوب ترین ها همراه باشید…

 

مواد لازم برای تهیه کیک توت سیاه راحت :

  1. 1عدد کیک اسفنجی (به قطر 24 سانتی متر )
  2. 500 گرم خامه شیرین شده
  3. 300 گرم توت سیاه
  4. 1پیمانه شیر
  5. 1قاشق چایی خوری پودر کاکائو
  6. 2 قاشق شکر
  7. پاستیل به مقدار کافی

طرز تهیه کیک توت سیاه راحت و سریع :

  1. کیک اسفنجی را که طبق دستور تهیه کرده اید، پس از کمی خنک شدن، از قالب خارج کنید. باز کمی صبر کنید تا کیک کاملا حرارتش را از دست بدهد.
  2. حالا کیک را به سه قسمت تقسیم کنید. به این ترتیب که با چاقو اره ای یا کاردهای مخصوص تزئین کیک، کیک را از عرض برش طولی بزنید و هر کدام از برش ها را جدا بگذارید.
  3. شیر را با پودر کاکائو مخلوط کنید تا مخلوطی یکدست داشته باشید، حالا با کمک قلم موی آشپزخانه سطح یک لایه از کیک را با شیر کاکائو مرطوب کنید. روی این سطح مرطوب شده را با یک لایه خامه فرم گرفته بپوشانید.
  4. لایه دوم کیک را روی خامه گذاشته و باز پس از مرطوب کردن کیک با شیرکاکائو، خامه را روی سطح این لایه از کیک هم پخش کنید. لایه سوم کیک را روی خامه گذاشته و دوباره روی سطح کیک را با شیر کاکائو مرطوب کنید.
  5. اطراف و روی کیک را کاملا با خامه فرم گرفته پوشش دهید.   نکته : لایه خامه باید زیاد باشد، طوری که کاردک روی خامه حرکت کند تا سطح کیک کاملا صاف شود.
  6. روی سطح کیک را با توت سیاه پوشش دهید. بعد با چند عدد پاستیل به شکل شاه توت نیز جاهایی از کیک را تزئین کنید.
بیشتر بخونید
طرز تهیه سبزی پلو با ماهی شب عید
طرز تهیه کیک توت سیاه
طرز تهیه کیک توت سیاه

حالا بریم سراغ پخت یک کیک توت سیاه اسفنجی خوشمزه!

مواد لازم برای کیک اسفنجی توت سیاه :

  • 6 عدد تخم مرغ
  • 150 گرم شکر
  • 150گرم آرد سقید
  • 2 قاشق پودر کاکائو
  • 1/8 قاشق وانیل
  • 3 قاشق آب
  • 1 قاشق چایی خوری بیکینگ پودر

طرز تهیه کیک اسفنجی توت سیاه:

  1. تخم مرغ ها را بشکنید و زرده ها را از سفیده ها جدا کنید. مقدار وانیل را نصف کنید، نیمی از آن را به زرده ها و نیمی دیگر را به سفیده ها اضافه کنید.
  2. شکر را هم به دو قسمت تقسیم کنید، نیمی از آن را به زرده افزوده و با همزن بزنید تا کرم مانند شود. آب را هم اضافه کرده و کمی دیگر هم بزنید تا یکدست شود.
  3. حالا همزن را شسته و خشک کرده و شروع به هم زدن سفیده ها کنید، آنقدر که سفت و سفید رنگ شده و در صورت برگرداندن کاسه از ظرف نریزد.
  4. حالا زرده و سفیده را به آرامی با هم مخلوط کنید و با لیسک هم بزنید. آرد، بیکینگ پودر و کاکائو را با هم مخلوط کرده و به مایه تخم مرغ اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا آرد گلوله نماند.
  5. در قالب مورد نظر ( دایره ای با قطر 24 سانتی متر ) کاغذ روغنی پهن کنید، مایه کیک را در قالب ریخته و ظرف را در فر از پیش گرم شده با درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد به مدت 40 دقیقه حرارت دهید.
بیشتر بخونید
اسنک تخم مرغ و ماهی

نوشه جان:)

همچنین بخوانید:

 

 

 

 

 

تدوین = مجله آشپزی محبوب ترین ها

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا