دانستنی ها

اهمیت به ایمنی عدسی عینک کودکان

فهرست مطالب

چرا باید به ایمنی عدسی عینک کودکان اهمیت دهیم؟ آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که چرا مقاله ای تحت عنوان ” ایمنی و سلامت عدسی های بزرگسالان” وجود ندارد. اما به طور معمول مقالاتی دربارۀ ” ایمنی عدسی عینک کودکان ” به چشم می خورد. شاید به این علت است که ما فکر می کنیم کودکان توانایی تصمیم گیری و حق انتخاب را ندارند و در عوض به تصمیمات و انتخاب والدین اکتفا می کنیم. در ادامه به اهمیت ایمنی و سلامت و اهمیت عینک کودکان در مجله محبوب ترین ها صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

نکتۀ مهم ایمنی عدسی های کودکان

اصلی ترین دلیل اهمیت به ایمنی عدسی عینک کودکان چیست؟ هدف اصلی ما مراقبت از قدرت بینایی کودکان است. کودکان هم مانند بزرگسالان کارهای نادرستی انجام می دهند که برای سلامت چشم شان مضر است از قبیل بازی هایی مثل تنفگ بازی، آتش بازی، شکستن اشیاء و دیگر بازی هایی از این قبیل. شما نمی توانید کودکانتان را دور از این بازی ها قرار دهید، اما می توانید با راهکارهایی مراقب چشم آن ها باشید.

نکتۀ مهم ایمنی عدسی های کودکان
نکتۀ مهم ایمنی عدسی های کودکان

بهترین و بادوام ترین جنس عینک برای کودکان چیست؟

قبل از اینکه به ایمنی عدسی عینک کودکان بپردازیم باید به نوع فریم بسیار دقت کنیم. پلی کربنات هنوز جنس بادوامی برای کودکان است. این نوع جنس بسیار سبک وزن و ضد ضربه، مستحکم، ارزان و آماده در انواع اشکال میباشد.

از روش های حفظ سلامت چشم و محافظت از نور خورشید استفاده از پلی کربنات های رنگی است که در زمان کاهش شفافیت و روشنی عدسی های تک دید در معرض نور خورشی، در حدود نیم ساعت رنگی می شوند و به ابعاد 00/6- تا 00/4+ اسفر و تا 00/2 سیلندر موجود می باشد.

Trivex تنها جایگزین واقعی پلی کربنات است . این جنس در طرح های سبک وزن، ضد ضربه، ضد نور موجود است و باعث تنوع در خرید آنان برای کودکان میشود. بنابراین با ضریب شکست نور 53/1 قطر لبه در تجویزهای مسطح بالاتر از کودکان نیز رواج پیدا کرده است.

همان گونه که ذکر شد مسئولیت انتخاب درست عدسی برای کودکان بخشی از مهارت حرفه ای است. ناتان تروکسل مدیر بازاریابی جهانی PPG و مدیر فروش مواد اپتیکی می گوید:

” متخصصان حرفه ای مراقبت از چشم نقش بسیار مهمی در انتخاب لنز کودکان و آگاهی والدین در زمینۀ مراقبت و نگهداری عینک و نوع قاب آن دارند.

بیشتر بخونید
چمن مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟

هزینه بالا خرید عینک مخصوص کودکان

باید بدانیم کودکان هزینه های زیادی دارند. در معاینات خود شما والدینی را ملاقات می کنید که از سه طیف ک مدرآمد و پردرآمد و سطح متوسط. هیچ کودکی قاب عینک طراحی شده مات و عدسی های رنگی قابل تغییر را دوست ندارد. تعداد زیادی از آ نها می خواهند ارزان ترین و با کیفیت ترین فریم را که شما پیشنهاد می دهید انتخاب کنند.

عدسی های ترانزیشن

هنگامی که این نوع عدسی ها را معرفی می کنید تعداد زیادی از افراد از انتخاب آن خودداری میکنند. من شخصاً این نوع عدسی را برای کودکان می پسندم، زیرا این عدسی ها کاملاً برای خارج و داخل از منزل برای کودکان مناسب است. با انتخاب این نوع عدسی نیازی به استفاده از عینک آفتابی یا آفتابگیر نیست. با استفاده از این عدسی در ورزش های متفاوت از پوشش چشمی همان ورزش استفاده میشود.

از آنجایی که بیشتر حرکات ورزشی از صبح زود تا غروب آفتاب انجام می شود داشتن سلیقه رنگی متغیر در عدسی بهترین راه حل است.اینگونه عدسی ها کمک زیادی به سهولت شرایط پزشکی کرده اند.

عدسی های ترانزیشن
عدسی های ترانزیشن

به گفتۀ دکتر لیندا چوز  اپتومتریست و متخصص بیماری های کودکان، بسیاری از کودکان از داروهایی استفاده می کنند که باعث حساسیت به نور می شود. متداول ترین تجویزهایی که میزان خطر در کودکان را افزایش میدهد داروهای ADHA دار (برای مثال ریتالین که باعث اتساع زیاد مردمک چشم میشود)، داروهای ضد آکنه (شامل آنتی بیوتیک) و قطره های آتروپین در درمان تاربینی (آمبلیوپی) می باشند.

والدین کودکانی که داروهای فوق را استفاده می کنند باید بدانند حساسیت به نور، اثر جانبی این داروها می باشد و اینگونه عدسی ها این علائم را کاهش می دهند. همچنین باید بدانید که در بسیاری از بیماران جوان با خطاهای انکساری بالا (به ویژه آستیگماتیسم) تجربه نورگریزی (فوتوفوبیا) و… اینگونه عدسی ها بسیار مفید و مناسب خواهد بود.

عدسی A/R مات

به افرادی که می خواهند گواهینامه رانندگی بگیرند، همیشه نوع مات را توصیه می کنم. AR بسیار عالی است و دید بهتر و همچنین ظاهر بهتری را ایجاد می کند.

هر زمان که لازم شد از مهارت های فروش خود استفاده کنید و AR را پیشنهاد کنید. من صددرصد مصر هستم به اینکه اگر شما در انتخاب بین بدون AR  و AR ارزان هیچ کدام را انتخاب نکنید

بیشتر بخونید
بهترین راه های جوان شدن با خوراکی = تضمنی

عینک های آفتابی

اگر والدین با دو جفت عینک موافق هستند هر دو را بگیرید. با توجه به اینکه کودکان علاقۀ زیادی به عینک آفتابی دارند، اگر از منزل زیاد بیرون می روند، می توانید برایشان تهیه کنید. عین کهای آفتابی برای فعالیت های خارج از منزل و ورزش هایی مانند قایقرانی و اردوها مجاز می باشند. داشتن مجموعه ای از عین کهای آفتابی ایدۀ خوبی است. مطمئناً در طول تابستان فروش این نوع عینک رونق بسیاری دارد.

شرکت های سازنده عدسی با طراحی های جدید برای کودکان عدسی های ماتی که برای نزدیک بین ها و دوربین ها طراحی شده اند و با توانایی محافظت از نور UV مخصوص کودکان بین 5 تا 12 سال می باشند را وارد بازار کرده اند. اینگونه عدسی ها با جنس پلی کربنات Airwear® و خاصیت بزرگنمایی اشکال و محافظت از نورخورشید استاندارد میباشند

در مجموع عدسی ها دارای فاکتور محافظت چشم از نور خورشید  E-SPF ® با  . SPF  بیست و پنج درصد هستند که معنای آن این است که چشم بیماران جوان 25 بار نسبت به زمان یکه هیچ عدسی ای به چشم ندارند، محافظت بیشتری دارد.

فریم ها

همان قدر که عدسی باید از جنس خوب و مرغوبی باشد به همان اندازه هم فریم آن باید جنس خوبی داشته باشد.یکی از سخت ترین کارها فروش فریم به کودکان است. بعضی مواقع در اثر نداشتن نوع خاصی از فریم ها از فروش آن امتناع می ورزید و با شرمندگی مجبورید به خریدار بگویید “نه”. پس توجه کنید تعدادی از قابهای محکم کودکانه در انواع مدل ها و قیم تها داشته باشید .

همیشه فریمی را انتخاب کنید که مناسب فعالیت کودکانتان است و همزمان بهترین جنس عدسی موجود باشد.در مجموع قدرت بینایی کودکانتان به دید بهتر آن ها در آینده کمک می کند و باید از آن محافظت کرد.

همچنین بخوانید:

 

تدوین = مجله دانستنی ها

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا